در حال بارگذاری ...
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز

رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در شیراز

 یکصد و دوازدهمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد و در این نشست تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، شورای اسلامی شهر شیراز و نماینده شهردار شیراز به امضا رسید.

به گزارش تئاتر فارس، در تفاهم‌نامه سه‌جانبه که در صحن علنی این شورا به امضا رسید، همکاری و مشارکت جهت برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری و اجرای اقدامات مشترک در راستای بالا بردن شاخص‌های فرهنگی، هنری و مذهبی در شهر شیراز، مورد توافق قرار گرفت. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این نشست از اعضای شورا به دلیل نگاه عالمانه، هنرمندانه و همراه با حوزه فرهنگ و هنر استان پهناور فارس تقدیر کرد.

«صابر سهرابی» با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری شیراز در تاریخ کم‌نظیر است، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه بسترهای خوبی برای توسعه فرهنگ و هنر را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم شعار شورای پنجم، توجه به فرهنگ و هنر است که با فعالیت‌هایی که در حوزه‌ی زیرساخت‌های فرهنگی در شهر شیراز صورت گرفته است این مهم به منصه ظهور رسیده و پیش‌بینی ما این است که در ادامه نیز روند بهتری خواهد داشت.

سهرابی با اشاره به سیاست‌گذاری رییس جدید شورای اسلامی شهر شیراز، خاطرنشان کرد: آقای موسوی هم قبل از انتخاب و هم پس از انتخاب به عنوان رئیس شورا بر انعقاد تفاهم‌نامه بین دستگاه‌های متولی شهر به ویژه حوزه‌های فرهنگی تاکید داشتند که خوشبختانه امروز محقق شده است.

وی با اشاره به پیشینه‌ی تاریخی و ارزشمند شیراز در عرصه‌ی فرهنگ و هنر، بیان داشت: وقتی در کلان‌شهر شیراز قدرت‌ها در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند، آثار ماندگاری در تاریخ ثبت می‌شود و مطمئن هستیم این هم‌افزایی کم‌سابقه به توسعه و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر شیراز منجر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در پایان اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه به برگ زرینی برای هنرمندان در شهر شیراز و امید و امیدآفرینی برای آنها تبدیل شود.

«سید عبدالرزاق موسوی» هم با اشاره به وظیفه‌ی شورای اسلامی شهر شیراز در ایجاد هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، گفت: قانون، شورای اسلامی شهرها را به عنوان هماهنگ‌کننده دستگاه‌های مختلف دولتی و غیردولتی در حوزه ارائه خدمات به شهروندان می‌شناسد و بر اساس این وظیفه ما نیز در سال سوم فعالیت شورای شهر شیراز تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهری و استانی و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی انعقاد تفاهم‌نامه را یکی از راهکارهای تنظیم و توسعه‌ی روابط مدیریت شهری و نهادها و دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: هدف اصلی ما از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها ایجاد فضایی برای بهبود خدمات به مردم است که امیدواریم این سیاست در این زمینه مؤثر واقع شود.

موسوی با اشاره جایگاه کلان‌شهر شیراز در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: در همین راستا شورای شهر شیراز اولین تفاهم‌نامه خود را با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به امضا رسانده و انشاءالله تفاهم‌نامه‌های بعدی با چند دستگاه دیگر نیز در حال پیگیری و تنظیم است.

 

صابر سهرابی همچنین در حاشیه این نشست گفت: هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه‌های همکاری متقابل بین دو دستگاه برای فعالیت‌های و مبادلات فرهنگی، هنری، مذهبی، تقویت وحدت و هویت ملی، شناسایی و حمایت از مفاخر فرهنگی هنری و اجرای کلیه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی می‌باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌های فرهنگی و هنری، کارگاه‌های آموزشی، انجام طرح‌های پژوهشی، همکاری و تعامل در برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مشترک در حوزه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی از جمله نمایشگاه بزرگ کتاب و فیلم فجر و تئاتر فجر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های آگاهی‌رسانی طرفین اعم از وبگاه، تابلوهای تبلیغاتی شهری و تبادل تجربیات و یافته‌های پژوهشی و شکل‌گیری شبکه‌های دانش‌بنیان بین مراکز علمی و اجرایی فرهنگی، برنامه‌ریزی، هدایت و ایجاد هماهنگی‌های لازم در مورد عدم ارائه صنایع خارجی در اماکن فرهنگی و هنری و جشنواره‌ها و همایش‌ها به منظور حمایت از تولید و فروش محصولات صنایع دستی داخلی، همچنین شناسایی و ایجاد بانک اطلاعات و ارتباط با شخصیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و حمایت از طرح‌های پژوهش مشترک در راستای اهداف این تفاهم‌نامه است.

لازم به ذکر است مدت اعتبار این تفاهم‌نامه،است و تمدید اعتبار، بازنگری و هرگونه اصلاح و اعمال هرگونه تغییرات در مفاد تفاهم‌نامه نیز امکان‌پذیر است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران