در حال بارگذاری ...
با اجرای نمایش بی هوازی

سی امین جشنواره تئاتر استانی فارس آغاز به کار کرد

سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس با حضور ۱۲ گروه برگزیده سه‌شنبه ۲۱ آبان ۹۸ در شیراز آغاز به کار کرد

به گزارش تئاتر فارس، در این دوره از جشنواره ۹ اثر از شیراز و ۳ اثر از شهرستان‌های لامرد، مرودشت و فسا با یکدیگر برای کسب سهمیه سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر که از دهم تا بیستم بهمن ۹۸ در تهران برگزار می شود، به رقابت می‌پردازند و درنهایت دو گروه بدین‌منظور معرفی خواهند شد.

نمایش‌های «آخور» به نویسندگی و کارگردانی جواد صادقی از شهرستان لامرد؛ «شیوا» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا فلاحی از شهرستان مرودشت و نمایش «ننه مده‌آ» به نویسندگی یوسف شکوهی وکارگردانی آرمان بیژنی‌نسب از شهرستان فسا به این جشنواره راه یافته‌اند.

هنرمندان هنرهای نمایشی شیراز نیز با تئاترهای «بی هوازی» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل سلیمانیان؛ «کارخانه مرغ تلخ» به نویسندگی و کارگردانی محمدحسن محمودی، نمایش «دا » به نویسندگی محمدرضا طاهری و کارگردانی امیر خواجه‌میرکی؛ «لوپوس» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل فرهادی، «شیاطین را فرا بخوان» به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی؛ «معجون کاکتوس برای صبحانه» به نویسندگی و کارگردانی امیر بهبودی‌نیا؛ «گربه چاردست و پا در پوست گردو» به نویسندگی سعیدرضا خوش‌شانس و کارگردانی نادیه قارونی؛ «استرالیا» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی سید محمد هاشم‌زاده و «وقتی که از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد» به نویسندگی رضا شاهبداغی و کارگردانی سارا ظریف صناعی در سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس حضور دارند.

این نمایش‌ها طی چهار روز از سه‌شنبه تا جمعه در سه نوبت برگزار خواهند شد و هر روز ۵ نمایش خیابانی نیز در حاشیه این جشنواره اجرا خواهند داشت.

امسال پلاتو و سالن سبز مجموعه فرهنگی هنرشهر آفتاب، تماشاخانه استاد هودی واقع در پارک آزادی و تماشاخانه استاد لایق در مجموعه تئاتر شهر واقع در دروازه کازرون میزبان گروه‌های نمایشی است؛ همچنین نمایش‌های خیابانی بخش جنبی جشنواره نیز در مجموعه باز هنرشهر آفتاب و محوطه تالار حافظ و پارک آزادی برگزار می‌شود.  

اجرای گروه‌های تئاترهای خیابانی در حاشیه جشنواره تئاتر فجر استان فارس پس از سال‌ها رونق‌بخش این جشنواره است.  تصمیم به دعوت از این هنرمنئان با توجه به تاثیر تئاتر خیابانی بر تشویق مردم به تماشای تئاتر و نیز نقش برجسته‌ای که در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک در سال گذشته ایفا کرد، گرفته شد.  این نمایش‌ها عبارت‌اند از  چهار دیوالی اختیاری، خط قرمز، بهشت، و جنگ ادامه دارد و پدرها پسرهایشان را دوست دارند.

روز گذشته نیز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از پوستر سی‌امین جشنواره تئاتر استانی فارس، رونمایی کرد.

صابر سهرابی درباره کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره گفت: هر چند شرایط مالی خوبی نداریم، تمام تلاش خود را برای برگزاری هر چه بیشتر جشنواره تئاتر فارس به کار می‌بندیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تمام بلیت‌های جشنواره از طریق سایت ایرانتیک به فروش می‌رسد، درباره قیمت این بلیت‌ها نیز گفت: تلاش کردیم با کاهش قیمت‌ها تا ۱۰هزار تومان برای هر اجرا، خانواده‌ها و دوستداران تئاتر را به این جشنواره دعوت کنیم.

دبیر جشنواره تئاتر فجر استان فارس با یادکرد از چهره‌های تأثیرگذار نمایش استان فارس که در یک سال گذشته دار فانی را وداع کردند، بیان داشت: در این جشنواره افزون بر گرامیداشت یاد آنان از سه چهره تأثیرگذار نمایش استان فارس نیز تجلیل کنیم.

داوری این دوره از جشنواره بر عهده عطاءالله کوپال کارگردان، استاد دانشگاه، مترجم و پژوهشگر مطرح تئاتر، محمدرضا خاکی دکترای نمایش تئاتر و کارشناسی‌ارشد هنر و تئاتر و سهیلا نجم پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و مترجم است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران