در حال بارگذاری ...
رئیس انجمن نمایش فارس خبر داد:

اجرای گروه تعزیه سفیر شیراز در نجف، کربلا و پیاده روی اربعین

سوگواره عاشورایی یاس ارغوانی با ۶گروه نمایشی شرکت کننده از شهرستان های جهرم، فسا، زرقان،مرودشت و دو گروه نمایشی از شیراز برگزار شد و هم اکنون گروه هنری سفیر شیراز اجراهای خود در عراق را آغاز کرده است.

احمد وامق در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی هنر شیراز گفت:برای اولین بار در استان فارس اقدام به برگزاری سوگواره عاشورایی یاس ارغوانی با 6گروه نمایشی شرکت کننده از شهرستان های جهرم، فسا، زرقان،مرودشت و دو گروه نمایشی از شیراز کردیم.

این گروه های اجرایی به مدت 6 شب در جلو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به اجرای تعزیه، مرثیه خوانی و نقالی در حضور استقبال پرشور مردم شیراز پرداختند که در هر برنامه از 4 مداح برتر کشوری و بهترین مداحان شیراز دعوت به عمل آمده بود که در انتها برنامه به نوحه سرایی می پرداختند.
وی افزود: در شب پایانی این برنامه که حضور چشمگیر هزار نفری مردم را به دنبال داشت با حضور مدیر کل ارشاد از گروه های اجرایی تقدیر و تشکر به عمل آمد و گروه سفیر به سرپرستی علیرضا حیدرپور به جشنواره ملی اربعین حسینی در خوزستان راه یافت و در ایام اربعین این گروه در نجف، کربلا و در پیاده روی اربعین اجرا خواهند داشت.

رییس انجمن نمایش فارس اضافه کرد: امسال اولین دوره یاس ارغوانی با ایجاد جایگاهی به عنوان خیمه گاه عاشورایی همراه شد که یادبودی باشد برای سال های آینده که به لطف خدای بزرگ و همت مسولین شهر شاهد جشنواره ملی یاس ارغوانی و حضور شرکت کنندگان از سراسر کشور باشیم و بتوانیم این برنامه را در جاهای مختلف شیراز مثل حرم مطهر شاهچراغ،آستانه و ...به اجرا دراوریم.

وامق افزود: بهترین امکانات صوتی و تصویری در این برنامه ها به لطف اداره فرهنگ ارشاد اسلامی واداره کل زندان های فارس و جمعی از خیرین تهیه شد، در طول این برنامه از تماشگران پذیرایی به عمل می آمد و نورپردازی ویژه محل اجرا یکی دیگر از زیبایی های این سوگواره محسوب می شد.

رییس انجمن نمایش فارس در خصوص حضور یک گروه نمایشی برای اولین بار در جشنواره ملی اربعین خوزستان و سه اجرا در کشور عراق گفت: باعث افتخار انجمن نمایش فارس است که ما شاهد چنین اتفاق خوبی برای اولین بار در سطح استان هستیم و امید است در آینده نزدیک به کمک هنرمندان و پیشکسوتان عرصه ی نمایش، فارس را  به قطب نمابش های آیینی و سنتی تبدیل کنیم و هنرمندان فارس در تمامی جشنواره های آیینی و سنتی در ایران نمایندگان شایسته تری نسبت به گذشته داشته باشند.




مطالب مرتبط

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

اتاق سرهنگ کاری از گروه هنرهای نمایشی کاما به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل راد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان از ۱۲ بهمن ماه الی ۲۲ بهمن ماه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران