در حال بارگذاری ...

پس از اجرای موفق در شیراز؛ تئاتر «رسمرسهولم» در شهرهای شمالی اجرا می شود

تئاتر «رسمرسهولم» پس از اجرای پر استقبال شیرازی ها، در شهرهای شمالی ایران به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر فارس، گروه اجراکننده نمایش «رسمرسهولم» روزهای ۶ تا ۸ مهرماه جاری در فومن و ۹ تا۱۰ مهر در صومعه سرا به صحنه می روند.

در این خصوص، علیرضا بنیادی، کارگردان این تئاترگفت: پس از استقبال پرشمار مخاطبان در شیراز به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن و موسسه فرهنگی هنری شکوه پرواز چیکا این تئاتر در شهرهای شمالی ایران اجرا خواهد داشت.

تئاتر «رسمرسهولم» نوشته «هنریک ایبسن» با ترجمه بهزاد قادری با بازی آرش جمالدینی، پریسا بصیری پور، محمد هاشم پور، سید آرمان احمدی، نیلوفر احمدی نبی و محمد جمالدینی همراه است.

در این تئاتر، دستیار کارگردان و منشی صحنه: نرجس عبودی، مدیر امور فنی و پشتیبانی: مهرداد کاویانی، مدیر صحنه: امیرحسین صفی شاهی، دستیار صحنه: علی فعال، آهنگساز و اجرا: عبدالرضا توتونچی، طراح نور: صمد فرهنگ، طراح لباس: مهسا میرصادقی، طراح پوستر و بروشور: مرضیه هاشمی، عکس و تیزر: اردلان زینتی (استودیو اپیک)، صدابردار: میثم جوکار، روابط عمومی: سارا صحت، گریم: محمد وار، آزاده بلادی هستند.

در خلاصه نمایش نامه این تئاتر آمده است: در روسمرسهولم پس از مرگ بئاته، همسر جان روسمر، کشیش و میراث دار سنتهای خاندان روسمر در روسمرآباد، ربکا وست، آزادزنی شوریده از شمال نروژ، و روسمر تصمیم می گیرند به دور از فرمانهای کلیسا، با هم زندگی کنند و رسمر اعلام می کند که از دین برگشته است و قصد دارد برای دیگران آزادی و سعادت به ارمغان آورد.

او در پایان نمی تواند چنین کند زیرا با هجوم نمادینِ دو شیوه تفکر بومی به خانه او، همه برنامه هایش به هم می ریزد. از یک سو کرٌول، برادر زن سابق او و مدیر محافظه کار مدرسه و از سوی دیگر، مورتنسگار، روزنامه نگاری از جناح چپ، به او درباره ی مرگ بئاته چیزهایی می گویند که در باورهای او نسبت به خودش شک پدید می آورند.

 

این روایت ها از این قرارند که ربکا توانسته بئاته را گمراه کند تا او خود را در زندگی روسمر آدمی ارزشی بداند و عاقبت خودش را به درون چرخ و پرآسیاب آبی بیندازد و خودکشی کند.

روسمر که بین عشق و پشیمانی مانده است به همراه ربکا و البته با افسون برندل، آموزگار سابق روسمر که اینک ولگردی بیش نیست، به همان راهی می روند که پیش از این بئاته رفته بود.




مطالب مرتبط

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران