در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش خوان هشتم اسفندیار در کازرون

نمایشی خوان هشتم اسفندیار به نویسندگی و کارگردانی محمد رجبی از ٩ تا ١٤ شهریورماه و هم چنین از ٢٣ شهریور تا سوم مهرماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون به روی صحنه می رود.

به گزارش تئاتر فارس، نمایشی خوان هشتم اسفندیار به نویسندگی و کارگردانی محمد رجبی از ٩ تا ١٤ شهریورماه و هم چنین از ٢٣ شهریور تا سوم مهرماه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون به روی صحنه می رود  .

فشرده ای از نمایش خوان هشتم اسفندیار: اسفندیار به پیروزی از هفت خوان می گذرد و ارجاسب و سپاه چین در هم می شکند، اسیران ایرانی از بند رها می سازد، به بلخ باز می گردد و خواهش تاج و تخت از پدر می کند، گشتاب برای ازانش تاج و گاه و نگهداری تاج و تخت برای شاهنشاهی خود، او را برای بستن رستم گسیل می دارد، خوان هشتم اسفندیار از رفتن اسفندیار برای بستن رستم   علیرغم خواست مادر و برادر و همسر،  حکایت می کند، : خوان هشتم اسفندیار، نوشته و کار؛ محمد رجبی. با وفاداری به اثر حماسه سرای بزرگ ، خداوند سخن، حکیم فردوسی و رعایت روند داستانی شاهنامه به بیان ماجرا پرداخته، فزون بر این، اندیشه نویسنده و مسایل هر روز و امروز بشر در آن مستتر است، سبک اجرایی، ادغامی از گونه های مختلف و مطرح نمایشی در قالبی نو است و اساس کار  بر بازیگری استوارست. امید که مورد پسندتان واقع گردد،

نویسنده و کارگردان: محمد رجبی

دستیار کارگردان:  شهرام محمدی

«بازیگران به ترتیب ورود» 

مهدی کدخدایی.................جارچی
 زهره کواری.................کتایون
علیرضا صادقزاده..........اسفندیار
پوریا مختاریان............پشوتن
شیما بهرامی...........همای 
علی قاسمپور..........رستم 
هانیه زاهدی..........رودابه 


              ( عوامل )

منشی صحنه:    فاطمه عباسی
مدیر صحنه:     علی قاسمپور
نور:         شهرام محمدی
صدا و انتخاب موسیقی :علی بستانیان

طراح صحنه: محمد رجبی
اجرای دکور: علیرضا رجبی 

طراح برشور: مهران عبادی 

انتخاب و تهیه لباس: شهرام محمدی ،هانیه زاهدی ، زهره کواری

چهره آرایی : زهرا شجاعی




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران