در حال بارگذاری ...
صابر سهرابی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند در شیراز :

تئاتر خیابانی دغدغه‌های جامعه را جراحی می کند و صرفا برای مناسبت‌ها نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس: تئاتر خیابانی می تواند، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چه طور با مشکلات برخورد کنند. حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است و نباید صرفا برای مناسبت‌ها اجرا شود، زیرا تئاتر خیابانی هنری است که در دل شهر، محلات و مردم نفوذ می‌کند و باید همیشه در دسترس باشد.

صابر سهرابی در آیین پایانی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز، گفت: با نگاهی اندیشمندانه و هنرمندانه به نقش مهم تئاتر در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و از آن مهمتر اینکه نمایش خیابانی از دل مردم است، توجه همه ما برای تاثیر و انتقال پیام و گسترش داشته های اصیل ایران اسلامی را ضروری تر نمایان می سازد و این هنر به دلیل اینکه چهره به چهره و با نفس زنده اجرا می شود، تاثیر گذاری فراوانی بر مخاطب می گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: اما خطر و حساسیتی که باید به آن بسیار عمیق چشم دوخت محتوایی هست که در قالب اجراهایی در میان مردم برگزار می شود؛ و خدا را شاکریم که هنرمندان هنرهای نمایشی این مرز و بوم اسلامی توجه کامل به آن دارند و با درایت و تخصص لازم در این زمینه خلق اثر می کنند تا در زمانی که فرهنگ اصیل و ریشه دارمان را هدف گرفته اند؛ بتوانیم فرزندان سرزمینمان را با نمایش های خیابانی و بطور کلی هنر، به آگاهی کامل از آسیب های اجتماعی برسانیم و برای نسل آینده کوله باری از تمام خوبی ها را به ارمغان بریم.

سهرابی ادامه داد: تئاتر خیابانی می تواند، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چه طور با مشکلات برخورد کنند. حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است و نباید صرفا برای مناسبت‌ها اجرا شود، زیرا تئاتر خیابانی هنری است که در دل شهر، محلات و مردم نفوذ می‌کند و باید همیشه در دسترس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه افزایش دهد و مردم را با سالن‌های تئاتر آشتی دهد، در واقع این نوع تئاتر اگر به صورت حرفه‌ای و با نگاهی دقیق ‌تر و جدی‌تر پیش رود، به نوعی مبلغ ارزشمندی برای هنر و هنرمندان است.

سهرابی در پایان با اشاره به اینکه در این تئاتر به جای اینکه مردم به سمت نمایش بیایند، تئاتر به سراغ مردم می‌رود؛ گفت: این مهم به توسعه هنر، شناسانده شدن و پذیرفته شدن آن نزد مردم کمک می‌کنند و رغبت ایجاد نگاه مشتاقانه‌تر به تئاتر را در مردم ایجاد خواهد کرد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران