در حال بارگذاری ...
صابر سهرابی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند در شیراز :

تئاتر خیابانی دغدغه‌های جامعه را جراحی می کند و صرفا برای مناسبت‌ها نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس: تئاتر خیابانی می تواند، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چه طور با مشکلات برخورد کنند. حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است و نباید صرفا برای مناسبت‌ها اجرا شود، زیرا تئاتر خیابانی هنری است که در دل شهر، محلات و مردم نفوذ می‌کند و باید همیشه در دسترس باشد.

صابر سهرابی در آیین پایانی نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز، گفت: با نگاهی اندیشمندانه و هنرمندانه به نقش مهم تئاتر در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و از آن مهمتر اینکه نمایش خیابانی از دل مردم است، توجه همه ما برای تاثیر و انتقال پیام و گسترش داشته های اصیل ایران اسلامی را ضروری تر نمایان می سازد و این هنر به دلیل اینکه چهره به چهره و با نفس زنده اجرا می شود، تاثیر گذاری فراوانی بر مخاطب می گذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: اما خطر و حساسیتی که باید به آن بسیار عمیق چشم دوخت محتوایی هست که در قالب اجراهایی در میان مردم برگزار می شود؛ و خدا را شاکریم که هنرمندان هنرهای نمایشی این مرز و بوم اسلامی توجه کامل به آن دارند و با درایت و تخصص لازم در این زمینه خلق اثر می کنند تا در زمانی که فرهنگ اصیل و ریشه دارمان را هدف گرفته اند؛ بتوانیم فرزندان سرزمینمان را با نمایش های خیابانی و بطور کلی هنر، به آگاهی کامل از آسیب های اجتماعی برسانیم و برای نسل آینده کوله باری از تمام خوبی ها را به ارمغان بریم.

سهرابی ادامه داد: تئاتر خیابانی می تواند، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را جراحی کند و تماشاچی را در موقعیتی قرار دهد که چه طور با مشکلات برخورد کنند. حمایت مادی و معنوی برای تئاتر خیابانی ضروری است و نباید صرفا برای مناسبت‌ها اجرا شود، زیرا تئاتر خیابانی هنری است که در دل شهر، محلات و مردم نفوذ می‌کند و باید همیشه در دسترس باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اظهار داشت: اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه افزایش دهد و مردم را با سالن‌های تئاتر آشتی دهد، در واقع این نوع تئاتر اگر به صورت حرفه‌ای و با نگاهی دقیق ‌تر و جدی‌تر پیش رود، به نوعی مبلغ ارزشمندی برای هنر و هنرمندان است.

سهرابی در پایان با اشاره به اینکه در این تئاتر به جای اینکه مردم به سمت نمایش بیایند، تئاتر به سراغ مردم می‌رود؛ گفت: این مهم به توسعه هنر، شناسانده شدن و پذیرفته شدن آن نزد مردم کمک می‌کنند و رغبت ایجاد نگاه مشتاقانه‌تر به تئاتر را در مردم ایجاد خواهد کرد.




مطالب مرتبط

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

اتاق سرهنگ کاری از گروه هنرهای نمایشی کاما به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل راد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان از ۱۲ بهمن ماه الی ۲۲ بهمن ماه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران