در حال بارگذاری ...

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند کودک در شیراز به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز با معرفی برگزیدگان پایان یافت.

به گزارش تئاتر فارس در آیین پایانی این جشنواره که با حضور چهره های شاخص حوزه تئاتر کودک و نوجوان کشور، قائم مقام شهردار شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رییس کانون نمایش خیابانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی تئاتر فارس ظهر شنبه در تالار حافظ برگزار شد، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، گفت: به نخستین دوره این جشنواره  ۱۲۰ اثر ارسال که 15 تئاتر در شیراز اجرا شد و به رقابت پرداختند.

ابراهیم گشتاسبی راد افزود: این مطالبه در جامعه هست که فرزندان این سرزمین با فرهنگ بومی آشنا شوند.

وی با اشاره به افزایش نرخ خشونت در جامعه گفت: لازم است روحیه صفا و صمیمیت را گسترش دهیم که این وظیفه هنرمندان است.

لزوم مخاطب شناسی تئاتر کودک

قائم مقام دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک از در نظر نگرفتن خواست کودکان در زمینه آثار هنری خبر داد و تصریح کرد: در زمینه تئاتر کودک، مخاطب شناسی نیازی است که به آن کمتر توجه شده است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز افزود: مخاطب شناسی بسیار اهمیت دارد و از هنرمندان می خواهم که کودکان و نوجوانان را بیشتر ببینند زیرا آنان به شادی بیشتری نیاز دارند.

در ادامه این مراسم، از ۱۰ هنرمند به نمایندگی از گروه های نمایشی شرکت کننده در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز در ۱۰ رشته تجلیل شد.

 مریم سعادت، رضا فیاضی و بهرام شاه‌محمدلو (آقای حکایتی) مهمانان و هیئت داوران نخستین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند کودک شیراز بودند که به مدت ۴ روز برگزار شد.




نظرات کاربران