در حال بارگذاری ...
مهدی رنجبر در آیین افتتاحیه تئاتر ملی شهروند:

تئاتر خیابانی مصداق بارز تئاتر مردمی و فرهنگساز ما است

مهدی رنجبر در آیین افتتاحیه تئاتر ملی شهروند گفت: تئاتر در فارس و خصوصا شیراز قدمتی بسیار دارد و تردیدی نیست یکی از قطب های اصلی هنرهای نمایشی کشور ، شیراز و استان فارس بوده است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند ، کودک در شیراز ضمن قدردانی و خیر مقدم به حضور تمامی گروه های نمایشی از سراسر کشور در شیراز ، گفت:
تئاتر در فارس و خصوصا شیراز قدمتی بسیار دارد و تردیدی نیست یکی از قطب های اصلی هنرهای نمایشی کشور ، شیراز و استان فارس بوده است.
رنجبر با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان نام آشنا و مطرح سینما ، تئاتر و تلویزیون کشور در این شهر متولد و رشد کرده اند ، اظهار امیدواری کرد رویدادهای ملی اینچنینی بتواند باعث رشد و ارتقای هرچه بهتر تئاتر شیراز گردد.

وی ضمن قدردانی از حضور داوران برجسته تئاتر استاد بهرام شاه محمد لو ، رضا فیاضی و مریم سعادت ، حضور این هنرمندان را اعتبار این جشنواره خواند.
معاون هنری و سینمای فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی موفق شده با بیرون آمدن از بلک باکس ها و سالنها به جای میزبانی از مردم جامعه ، میهمان زندگی آنان شود افزود:
در شرایط کنونی و تغییراتی که در زندگی مردم ما پدید آمده است نیازمندیم علاوه بر اجراهای عمومی حرفه ای در سطح استان و در سالنهای تئاتر که خوشبختانه رشد چشمگیری هم داشته است ، باید به تئاتر خیابانی به عنوان هنری موثر و هدفمند و فرهنگساز بصورت جدی بنگریم و از هنرمندان آن حمایت کنیم.
رنجبر در خاتمه ضمن آرزوی موفقیت برای تمام گروه های شرکت کننده از مدیران فرهنگی شهرداری و شورای شهر شیراز به عنوان شهر فرهنگ و هنر در برپایی این رویداد قدردانی کرد و افزود: بی گمان همکاری و تعامل میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شهرداری شیراز نوید بخش اتفاقاتی سازنده خواهد بود ، که در این میان باید از همدلی و همکاری هنرمندان تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی فارس تقدیر کرد که در این زمینه همراه و همدلانه در برپایی هر چه بهتر این رویداد هنری همکاری کردند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران