در حال بارگذاری ...
در کانون پرورش فکری فارس؛

کارگاه یک روزه بازیگری برگزار شد

کارگاه یک روزه بازیگری با حضور ۲۵ عضو نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، در نگارخانه این اداره کل برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس ، اصغر زیبایی نژاد مدرس بازیگری، هدایت این کارگاه را که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، برعهده داشت و اعضا را با اصول اولیه بازیگری چون بدن، حس، تمرکز و بیان آشنا کرد.

اعضا در کارگاه فرایند محور بازیگری توانایی‌های خود را محک زدند و با تمرین‌های گروهی توانستند درک بهتری نسبت به هنر بازیگری تئاتر داشته باشند. این کارگاه ۴ ساعته در کنار تمرین‌های عملی، چگونه اندیشیدن را به اعضا آموزش داد تا متوجه این نکته بسیار مهم باشند که زیر بنای هر هنری اندیشیدن و تفکر است که با تلاش و برنامه‌ریزی به نتیجه می‌رسد.

زیبایی نژاد با تأکید بر جایگاه کانون در رشد فکری جامعه، گفت: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند و کانون بستر مناسبی برای پرورش آن‌ها ست. به گفته او کانون می‌تواند در آموزش هنر بازیگری که هنر اندیشه‌هاست جایگاه ویژه‌ای داشته باشد.

معاون فرهنگی کانون فارس هم با حضور در این کارگاه خلاقیت، عاطفه و احساس را وجه مشترک همه هنرها دانست و گفت: انجمن نمایش کانون فارس یکی از انجمن‌های فعال و مهم است که مدتی است فعالیت خود را آغاز کرده و در آن استعدادهای اعضای نوجوان را پرورش می‌دهد.

سعیدرضاکامرانی افزود: اگر بپذیریم که هنر به هفت دسته تقسیم می‌شود، بی‌تردید هنرهای نمایشی یکی از طبقات را به خوداختصاص می‌دهد که یکی از وجوه مشترک بین همه هنرهاست.

معاون فرهنگی کانون فارس در ادامه گفت: نمایش یکی از هنرهای فاخر است که با بهره گیری از دیگر هنرها همچون: موسیقی، معماری، طراحی، ادبیات، فن سخنوری و بسیاری از هنرهای دیگر به فراخور مورد استفاده قرار می‌گیرد و گاهی تأثیرات شگرفی را بر مخاطب می‌گذارد که کمتر هنری از این توانمندی برخوردار است.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران