در حال بارگذاری ...
جمشید رضایی در گفتگو با تئاتر فارس :

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند نوید بخش اتفاقات هنری در شیراز خواهد بود

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای تئاترهای خیابانی در دره های سنی مختلف برای شهروندان این کلان‌شهردر نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند - کودک خبر داد.

به گزارش تئاتر فارس، جمشید رضایی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  در گفتگو با هنر شیراز در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند با همکاری شهرداری شیراز و انجمن هنرهای نمایشی گفت:

شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی فارس از مدت ها قبل در صدد برگزاری یک جشنواره مختص تئاتر خیابانی در شیراز بودند .

وی با اشاره به اهداف این جشنواره که ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، حفظ محیط زیست و آموزش مفاهیم ارزشی برای کودکان است افزود : محورهای مورد تأکید در این رویداد فرهنگی و هنری

١ ‐ حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی 

٢ ‐شهر ســـبز پایدار و شهــروند فرهــــــنگ مـدار 

٣ ‐ارتقاء سطح دانش شهروندی کودکان و آگاهی از حقوق شهروندی 

۴ ‐تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس کودکان 

۵ ‐کودک و شهر

۶ ‐فرهنگ کتاب خوانی و مشارکت مسئولانه کودکان در کتابخوانی

٧ ‐کودک و مشارکت مسئولانه در آموزش فرهنگ شهروندی ( هر کودک به عنوان محور آموزش در خانواده ) 

(فرهنگ آپارتمان نشینی ، حفظ اموال عمومی شهر ، پرداخت عوارض ، مشارکت در حفظ و توسعه شهر ،مصرف بهینه انرژی و رفتار درست ترافیکی) خواهد بود.

جمشید رضایی در خصوص موضوعات قابل شرکت در این جشنواره گفت: موضوع جشنواره آزاد است. اما پرداختن به مضامین اخـــلاقی ، توجه اندیشه گرانه به شعار سال ٩٨، کودک و آســیب های اجتماعی، حقوق کودک و نوجوان و تزریق روحیه نشاط و امیدواری در قالب آثار خالقه با در نظر گرفتن فرهنگ اصیل اســـلامی و ایرانی مورد توجــــــه و اولویت خواهد بود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد با حضور گروه های خلاق در این زمینه شاهد برگزاری نخستین دوره جشنواره ای باشیم که با برنامه ریزی ها و دورنمایی که برای آن در نظر گرفته شده است در آینده نزدیک می توان به عنوان یکی از رویدادهای مهم هنرهای نمایشی در کشور نام شیراز و هنرمندان این استان را ماندگار نگه دارد.

رضایی در خاتمه در خصوص زمان بندی جشنواره گفت: این جشنواره در ۷ محور با موضوع آزاد برگزار می‌شود و مهلت آثار ارسال ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸ است و تاریخ اعلام گروه‌های منتخب در محله نهایی جشنواره ۱۵ مرداد ماه است و جشنواره ۲۳ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش هنر شیراز دبیرخانه جشنواره در بوستان بعثت فرهنگسرای هنر قرار دارد.




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران