در حال بارگذاری ...
جمشید رضایی در گفتگو با تئاتر فارس :

نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند نوید بخش اتفاقات هنری در شیراز خواهد بود

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای تئاترهای خیابانی در دره های سنی مختلف برای شهروندان این کلان‌شهردر نخستین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند - کودک خبر داد.

به گزارش تئاتر فارس، جمشید رضایی، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز  در گفتگو با هنر شیراز در خصوص برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر شهروند با همکاری شهرداری شیراز و انجمن هنرهای نمایشی گفت:

شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، کانون تخصصی تئاتر خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی فارس از مدت ها قبل در صدد برگزاری یک جشنواره مختص تئاتر خیابانی در شیراز بودند .

وی با اشاره به اهداف این جشنواره که ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، حفظ محیط زیست و آموزش مفاهیم ارزشی برای کودکان است افزود : محورهای مورد تأکید در این رویداد فرهنگی و هنری

١ ‐ حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی 

٢ ‐شهر ســـبز پایدار و شهــروند فرهــــــنگ مـدار 

٣ ‐ارتقاء سطح دانش شهروندی کودکان و آگاهی از حقوق شهروندی 

۴ ‐تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس کودکان 

۵ ‐کودک و شهر

۶ ‐فرهنگ کتاب خوانی و مشارکت مسئولانه کودکان در کتابخوانی

٧ ‐کودک و مشارکت مسئولانه در آموزش فرهنگ شهروندی ( هر کودک به عنوان محور آموزش در خانواده ) 

(فرهنگ آپارتمان نشینی ، حفظ اموال عمومی شهر ، پرداخت عوارض ، مشارکت در حفظ و توسعه شهر ،مصرف بهینه انرژی و رفتار درست ترافیکی) خواهد بود.

جمشید رضایی در خصوص موضوعات قابل شرکت در این جشنواره گفت: موضوع جشنواره آزاد است. اما پرداختن به مضامین اخـــلاقی ، توجه اندیشه گرانه به شعار سال ٩٨، کودک و آســیب های اجتماعی، حقوق کودک و نوجوان و تزریق روحیه نشاط و امیدواری در قالب آثار خالقه با در نظر گرفتن فرهنگ اصیل اســـلامی و ایرانی مورد توجــــــه و اولویت خواهد بود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد با حضور گروه های خلاق در این زمینه شاهد برگزاری نخستین دوره جشنواره ای باشیم که با برنامه ریزی ها و دورنمایی که برای آن در نظر گرفته شده است در آینده نزدیک می توان به عنوان یکی از رویدادهای مهم هنرهای نمایشی در کشور نام شیراز و هنرمندان این استان را ماندگار نگه دارد.

رضایی در خاتمه در خصوص زمان بندی جشنواره گفت: این جشنواره در ۷ محور با موضوع آزاد برگزار می‌شود و مهلت آثار ارسال ۱۰ مردادماه ۱۳۹۸ است و تاریخ اعلام گروه‌های منتخب در محله نهایی جشنواره ۱۵ مرداد ماه است و جشنواره ۲۳ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود.

به گزارش هنر شیراز دبیرخانه جشنواره در بوستان بعثت فرهنگسرای هنر قرار دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران