در حال بارگذاری ...

مقام دوم بهترین کار جشنواره عشایر ایران زمین به هنرمندان نور آباد رسید

نمایش آیینی کچل بندون نویسنده و کارگردان اسماعیل سعیدیان از نوراباد ممسنی مقام دوم بهترین نمایش از جشنواره عشایر ایران زمین را از آن خود کرد.

به گزارش تئاتر فارس ، نمایش آیینی کچل بندون .نویسنده و کارگردان اسماعیل سعیدیان در پنجمین جشنواره سراسری فرهنگ عشایر ایران زمین مووفق به کسب مقام دوم بهترین نمایش آیینی شد.

نمایش آیینی کچل بندون .
نویسنده و کارگردان اسماعیل سعیدیان .

بازیگران :
الیاس رشیدی _ حسن محمدی _
مسلم رستمی _ مریم مهدوی فر _ فرزاد نوایی _ اکرم سلطانی _ احمد سعیدیلن _ سهام نوایی _ ژیلا سعیدیان _ اعظم آبشین  سوگل محمدی _ فرشید مجیدی _ آرتین سعیدیان _ مهدیس رضایی _  پاییز سعیدیان _ آوینا شجاعی . و با حضور
مریم سعیدیان .

طراح لباس : فرزانه شعبانی گالری لباس پرنس .
طراح گریم : مهرناز نوایی _
منشی صحنه : زینب سعیدیان .
مدیر صحنه : محمد یزدان پور
عکاس و تصویر بردار : حسن سجادی .
طراح پوستر و بروشور : حمید شاهزاده


کچل بندون نام خرده آیینی ست که در گذشته برای بند آمدن باران در بخشهایی از ممسنی اجرا  می شد  . در بعضی از سالها بارش باران به حدی بود که  به احشام و زراعت مردم خسارت وارد میکرد و یا در برگزاری مراسماتی چون عروسی و عزا اختلال ایجاد مینمود . از اینرو گاها این مراسم آیینی را انجام میدادند . در این آیین طنابی حدودا یک متری می آورند و با بردن نام چهل نفر آدم کچل حقیقی گره ای به طناب میزنند . بعد از گره چهلم ، یک نفر با ترکه ای چوبی به طناب یا همان کچل ها میزند ، بعد فردی دیگر میانجی گری کرده و ضامن کچل ها می شود که از فردا باران بند بیاید . .
نمایش کچل بندون داستان یک عروسی لری در باران را به صحنه  میکشاند که برای قطع شدن بارش باران سراغ اجرای کچل بندون میروند .




مطالب مرتبط

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

«اتاق سرهنگ» در سپیدان به صحنه رفت

اتاق سرهنگ کاری از گروه هنرهای نمایشی کاما به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل راد در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپیدان از ۱۲ بهمن ماه الی ۲۲ بهمن ماه به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران