در حال بارگذاری ...

درخت بلوط با ساختاری مفهومی روی صحنه آید

مصیب زارعی گفت: در این نمایش هر شب یک بازیگر خود را به چالش می کشد و بدون این که پیشتر از متن و اجرا خبر داشته باشد، جواب سؤالاتی را که مدام در ذهنش می آید، پیدا می کند.

به گزارش تئاتر فارس ، مصیب زارعی که دیری نیست نمایش صلح را با معلولین ذهنی در تهران اجرا کرد و بزودی همکاری جدیدی را با علیرضا شفقی نژاد رهبر ارکستر فلارمونیک ایران شروع میکند؛ بدنبال سالن مناسب برای اجرای درخت بلوط در شیراز است .
این نمایشنامه که اثر تیم کراووچ است و مترجم آن وحید رهبانی میباشد پیشتر با ۴۶ بازیگر سینما و تئاتر ایران در تهران به کارگردانی وحید رهبانی اجرا گردید و سال ۹۷ نیز توسط مصیب زارعی در آباده اجرا شد .

نویسنده در این نمایشنامه بازیگران را با چالشی عجیب روبرو میکند که هر بازیگری را دچار استرس میکند چون داشته های بازیگری  خود را در این نمایش باید به معرض عموم قرار دهد بدون آنکه از قبل از متن و اجرا هیچ گونه اطلاعی داشته باشد .
به این شکل که نمایش یک بازیگر ثابت دارد و بازیگر دیگر آن هر شب تغییر میکند و فقط یکساعت قبل از اجرا در سالن  با کارگردان درباره برخی جزئیات صحبت میکند و سپس باید بدون اطلاع از متن و تمرین با چالشی عجیب و درامی گیرا روبرو شود.
نکته جالب دیگر این نمایش این است که هرکس در طول عمر خود فقط یکبار می تواند این نمایش را بازی کند آن هم  به شرطی که از متن و اجرای این نمایش اطلاع قبلی نداشته باشد.

در اجرای این اثر در شیراز تاکنون بازیگران مطرحی از جمله :علی ثابت ،نوید جعفری ،هادی امامی مقدم ،ابوالفضل فرهادی ، امیر خواجه میرکی  و.... جها همراهی در این اثر اعلام آمادگی کردند تا در این نمایش با گروه نقشینه همکاری کنند ولیست بقیه بازیگران نیز بزودی اعلام میشود .




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران