در حال بارگذاری ...

تمام توان و امکانات را به کار خواهیم گرفت تا هنرهای نمایشی از نظر کیفی بهبود یابد

نشست هماهنگی جشنواره نمایش استان فارس، با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس؛ نشست هماهنگی جشنواره نمایش استان فارس، با حضور صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، معاونت هنری و سینمایی ، رئیس گروه هنری و جمعی از هنرمندان هنرهای نمایشی در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست که با حضور تعدادی از سرپرستان و اعضای هیات مدیره های گروه های مصوب نمایشی ، بازیگران  و کارگردانان و منتقدان تئاتر برگزار شد، هنرمندان تئاتر به آسیب شناسی معضلات و مشکلات جاری در زمینه اجراهای تئاتر خصوصا در بحث جشنواره تئاتر استانی پرداختند.

از جمله موارد مطرح شده توسط هنرمندان در این نشست بهبود امکانات اجرایی ، تایید صلاحیت فنی و علمی  کارگردانان متقاضی برای اجرای عموم  استفاده از کارشناسان جوان در هیات های نظارت و ارزشیابی متون و نمایش و...

در این جلسه مقرر شد جلسه دیگری برای بررسی مشکلات و آسیب شناسی مشکلات در زمینه اجراهای عمومی تئاتر با حضور مدیر و مجموعه هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار گردد.

در ادامه جلسه نوید جعفری مسئول درگاه تئاتر فارس به بیان مشکلات در زمینه ارسال اخبار پرداخت و از گروه های نمایشی خواست جهت انعکاس بهتر اخبار ، خبر فعالیت های خود را بصورت کامل ارسال نمایند .

وی افزود با توجه به اعلام مرکز هنرهای نمایشی روند تایید پروانه فعالیت گروه ها و همچنین حضور در جشنواره های تئاتر استانی به درج خبر اجرا در درگاه تئاتر بستگی مستقیم دارد و عدم درج گزارش اجرا منجر به حدف نمایش ها از پرونده گروه ها و حتی جلوگیری از حضور در مراحل بعدی جشنواره ها می گردد.

صابر سهرابی در این نشست پس از شنیدن پیشنهادهای هنرمندان، گفت: بسیار جای خوشحالی است که هنرمندان برای مشارکت و برون رفت از مشکلات حوزه فعالیتی خود به این اندازه دیدگاه ها و پیشنهادهای سازنده ای را بیان می کنند.

سهرابی ادامه داد: هدف ما بهبود کیفیت نمایش در استان فارس است که در این راستا بنده با تمام توان در کنار شما خواهم بود و تمام توان و امکانات را به کار خواهیم گرفت تا هنرهای نمایشی از نظر کیفی بهبود یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: تمام تلاش مان را خواهیم کرد تا ضعف ها و کمبودهای موجود در حوزه هنرهای نمایشی، برطرف شود و نمایش فارس بتواند به جایگاه اصلی خود که همانا سربلندی در کشور دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقابخشی هنرهای نمایشی، رایزنی هایی را برای افزایش حداقل دو سالن دیگر به سالن های نمایش در حال انجام است.

 




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران