در حال بارگذاری ...
صابر سهرابی در دیدار با هیات مدیره انجمن هنرهای نمایشی فارس :

حمایت از آثار فراگیر و تأثیرگزار فرهنگی و هنری

نمایش به عنوان یک هنر تأثیرگزار باید برای کودکان و نوجوانان برنامه های ویژه ای همچون آموزش نمایش و فرهنگ سازی برای این قشر جامعه داشته باشد زیرا کودکان و نوجوانان آینده جامعه هستند.

صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست صمیمانه با انجمن نمایش فارس گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس آمادگی خود را در حمایت از آثار فراگیر و تأثیرگزار فرهنگی و هنری، مورد حمایت این اداره است.

صابر سهرابی ادامه داد: نمایش یکی از پایه های اصلی فرهنگ و هنر به شمار می آید که به صورت ویژه ای مورد حمایت این اداره خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی «دستخط٣» در شهر صدرا به عنوان دومین رویداد برزرگ فرهنگی و هنری استان، اضافه کرد: نگاه ما این است که رویدادهای فرهنگی و هنری را با توجه به ظرفیت های زیرساختی و امکانات و تجهیزاتی که شهرستان های استان دارند، به شهرستان های منتقل کنیم. انجمن هنرهای نمایشی استان با بررسی ظرفیت های نمایشی شهرستان ها، شهرستان هایی که می توانند میزبان جشنواره های نمایش استان باشند را معرفی کنند تا زمینه انتقال جشنواره های نمایش را به آن شهرستان ها آماده کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس خاطر نشان کرد: انجمن نمایش و گروه های نمایش بایستی سمت و سوی اجتماعی خود را بیشتر کنند به ویژه موضوعاتی همچون طلاق، خشونت، اعتیاد و ... که مورد حمایت دولت نیز می باشد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر روی آن تأکید دارد.

وی افزود: نمایش به عنوان یک هنر تأثیرگزار باید برای کودکان و نوجوانان برنامه های ویژه ای همچون آموزش نمایش و فرهنگ سازی برای این قشر جامعه داشته باشد زیرا کودکان و نوجوانان آینده جامعه هستند.

سهرابی به رونق اقتصاد هنر در زمینه نمایش هم اشاره کرد و گفت: لازم است تا انجمن نمایش زمینه ورود و حمایت بیشتر بخش خصوصی را فراهم نماید.

گفتنی است با نظر هیات مدیره فارس و تایید انجمن هنرهای نمایشی کشور احمد وامق به ریاست انجمن هنرهای نمایشی فارس معرفی گردید و از زحمات علیرضا محمودی رییس پیشین این انجمن قدردانی شد




مطالب مرتبط

نظرات کاربران