در حال بارگذاری ...
همزمان با مراسم یادمان یاد زنده یاد احمد علامه دهر

آخرین اجرای نمایش سنتی سلطان قلابی به روی صحنه رفت

نمایش سنتی سیاه بازی سلطان قلابی به نویسندگی و کارگردانی رحمت الله صمدی ، پس از اجرا در تالار اوریحان شیراز در آخرین شب میزبان هنرمندان و علاقه مندان تئاتر و دوستان هنرمند فقید احمد علامه دهر بود.

به گزارش تئاتر فارس ، مراسم یادمان زنده یاد احمد علامه دهر هنرمند نامی تئاتر و هنرهای تجسمی ، بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون در تالار ابوریحان شیراز با حضور خانواده ، پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر در واپسین شب اجرای نمایش سلطان قلابی برگزار شد.

در این مراسم استاد رحیم هودی با ذکر خاطراتی از فعالیت های این هنرمند در زمینه های مختلف تئاتر از جمله نویسندگی ، کارگردانی و بازیگری از وی به عنوان هنرمندی چیره دست در زمینه طراحی صحنه ، چهره پردازی و ... یاد کرد.

استاد حسن مشکین فام از هنرمندان و اساتید به نام هنرهای تجسمی که در این مراسم حضور داشت به ذکر خاطراتی از فعالیت این هنرمند در زمینه نقاشی ، نگارگری ، مجسمه سازی ، طراحی کاشی هفت رنگ و ... پرداخت.

در خاتمه لوح یادمان تهیه شده از طرف این گروه نمایشی توسط پیشکسوتان عرصه هنر به خانواده ان زنده یاد تقدیم شد.

احمد علامه‌دهر – بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون – ۱۲ آذر ماه سال 1394 در حالی که مشغول بازی در مجموعه تلویزیونی «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی بود، در حرم امام رضا (ع) دچار عارضه مغزی شد. وی همچنین در سریال «مختارنامه» در نقش عبدالرحمن بن شریح نیز حضور داشت. علامه‌دهر در آخرین کار تلویزیونی‌اش (سریال پرده‌نشین) نقش یکی از خادمان امام رضا (ع)

 را ایفا کرد.

این بازیگر با سابقه تئاتر و تلویزیون در سال ۱۳۳۲ چشم به جهان گشود و در ۶۲ سالگی درگذشت




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران