در حال بارگذاری ...
پس از اجرا در شیراز

« خدای کشتار » در بوشهر و تهران به روی صحنه خواهد رفت

محمد مسجدی مدیر مجموعه فرهنگی و هنری خانه هنر در گفتگو با هنر شیراز از اجرای گروه آباژور ، پس از اجرای موفق در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۹۷ در مجموعه بامداد هنر شیراز ، در موسسه رنگاهنگ بوشهر خبر داد..

به گزارش تئاتر فارس ، محمد مسجدی مدیر مجموعه فرهنگی و هنری خانه هنر در گفتگو با هنر شیراز از اجرای گروه آباژور ، پس از اجرای موفق در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۹۷ در مجموعه بامداد هنر شیراز ، در موسسه رنگاهنگ بوشهر خبر داد..

مسجدی با اشاره به اینکه اثر شناخته شده «یاسمینا رضا» به کارگردانی « پویا وکیل زاده » و حمایت خانه هنر شیراز ، در موسسه رنگاهنگ در تاریخ ۱۶ اسفند ماه به شیوه « برصحنه خوانی » اجرا خواهد شد.

افزود : در این اجرا ساحل وهابی ، شادی مشایخی ، پیام خرامش و پویا وکیل زاده به عنوان نقش خوان حضور خواهند داشت. آزیتا منتظری وظیفه خواندنِ توضیح صحنه را بر عهده دارد و ندا آریانا به عنوان مسئول فنی گروه فعالیت می‌کند.افسانه شادایی به عنوان عکاس ، گروه را همراهی خواهد کرد..

مدیر خانه هنر شیراز افزود : گروه آباژور در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۸ نیز در تهران برای اجرای این اثر به روی صحنه خواهند رفت.

وی در معرفی اهداف و برنامه های این گروه  افزود : گروه آباژور به سرپرستی پویا وکیل زاده و حمایت خانه هنر شیراز در مهرماه ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است . هدف این گروه اجرا و پژوهش در حیطه اجرا در زمینه نمایشنامه های غیر فارسی زبان ( با تاکید بر نمایشنامه های فرانسوی ) می‌باشد

گروه آباژور با هدف اولیه « اجرا و پژوهش در حوزه اجرای نمایشنامه به زبان غیر فارسی ( با تاکید بر زبان فرانسوی ) » در آبان ماه ۱۳۹۷ ، با حمایت خانه هنر شیراز تاسیس گردید.

هدف فعلی این گروه ، تمرین و اجرای نمایشنامه های فرانسوی( با تاکید بر نمایشنامه های معاصر) است.

در فاز اول ، گروه آباژور بر آن شده است که نمایشنامه های نویسنده شهیر فرانسوی «یاسمینا رضا» را اجرا نماید.

«خدای کشتار» اولین قدم گروه آباژور می‌باشد.

 

خدای کشتار ، داستان دو زوج فرانسوی به ظاهر روشنفکر را روایت می‌کند که به علت دعوای پسرانشان گرد هم جمع شده اند تا مشکل را حل کنند ، اما خودشان بر سر مسائل مختلف و بعضاً پیش پا افتاده دچار مشکل می‌شوند و کارشان به بحث و جدل میکشد

اعضای گروه ، همگی دانشجویان بخش زبان فرانسه دانشگاه شیراز هستند:

پیام خرامش ، که حدود هفت سال مشغول به یادگیری زبان فرانسه می‌باشد و در این اجرا نقش میشل را بر عهده دارد.

آیدا ربیعی ، که مسئول فنی گروه است و وظیفه عکاسی پشت صحنه و آماده سازی متن فارسی جهت اجرا را به عهده دارد.

شادی مشایخی که حدود سه سال مشغول به یادگیری زبان فرانسه است و در این اجرا نقش ورونیک را بازی میکند.

آزیتا منتظری که حدود دوسال در حال یادگیری زبان فرانسه است و در این اجرا ، با صدای خاص خود ، وظیفه خوانش صحنه ها را به عهده دارد.

ساحل وهابی که حدود دوسال یادگیری زبان فرانسه را آغاز کرده و در این اجرا نقش انت را اجرا میکند.

پویا وکیل زاده ، موسس گروه ، که حدود پنج سال به تحصیل زبان فرانسه مشغول است و در این اجرا نقش الن را اجرا میکند و وظیفه کارگردانی را به عهده دارد.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران