در حال بارگذاری ...
پس از اجرا در شیراز

« خدای کشتار » در بوشهر و تهران به روی صحنه خواهد رفت

محمد مسجدی مدیر مجموعه فرهنگی و هنری خانه هنر در گفتگو با هنر شیراز از اجرای گروه آباژور ، پس از اجرای موفق در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۹۷ در مجموعه بامداد هنر شیراز ، در موسسه رنگاهنگ بوشهر خبر داد..

به گزارش تئاتر فارس ، محمد مسجدی مدیر مجموعه فرهنگی و هنری خانه هنر در گفتگو با هنر شیراز از اجرای گروه آباژور ، پس از اجرای موفق در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه ۹۷ در مجموعه بامداد هنر شیراز ، در موسسه رنگاهنگ بوشهر خبر داد..

مسجدی با اشاره به اینکه اثر شناخته شده «یاسمینا رضا» به کارگردانی « پویا وکیل زاده » و حمایت خانه هنر شیراز ، در موسسه رنگاهنگ در تاریخ ۱۶ اسفند ماه به شیوه « برصحنه خوانی » اجرا خواهد شد.

افزود : در این اجرا ساحل وهابی ، شادی مشایخی ، پیام خرامش و پویا وکیل زاده به عنوان نقش خوان حضور خواهند داشت. آزیتا منتظری وظیفه خواندنِ توضیح صحنه را بر عهده دارد و ندا آریانا به عنوان مسئول فنی گروه فعالیت می‌کند.افسانه شادایی به عنوان عکاس ، گروه را همراهی خواهد کرد..

مدیر خانه هنر شیراز افزود : گروه آباژور در هفته اول اردیبهشت ماه ۹۸ نیز در تهران برای اجرای این اثر به روی صحنه خواهند رفت.

وی در معرفی اهداف و برنامه های این گروه  افزود : گروه آباژور به سرپرستی پویا وکیل زاده و حمایت خانه هنر شیراز در مهرماه ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است . هدف این گروه اجرا و پژوهش در حیطه اجرا در زمینه نمایشنامه های غیر فارسی زبان ( با تاکید بر نمایشنامه های فرانسوی ) می‌باشد

گروه آباژور با هدف اولیه « اجرا و پژوهش در حوزه اجرای نمایشنامه به زبان غیر فارسی ( با تاکید بر زبان فرانسوی ) » در آبان ماه ۱۳۹۷ ، با حمایت خانه هنر شیراز تاسیس گردید.

هدف فعلی این گروه ، تمرین و اجرای نمایشنامه های فرانسوی( با تاکید بر نمایشنامه های معاصر) است.

در فاز اول ، گروه آباژور بر آن شده است که نمایشنامه های نویسنده شهیر فرانسوی «یاسمینا رضا» را اجرا نماید.

«خدای کشتار» اولین قدم گروه آباژور می‌باشد.

 

خدای کشتار ، داستان دو زوج فرانسوی به ظاهر روشنفکر را روایت می‌کند که به علت دعوای پسرانشان گرد هم جمع شده اند تا مشکل را حل کنند ، اما خودشان بر سر مسائل مختلف و بعضاً پیش پا افتاده دچار مشکل می‌شوند و کارشان به بحث و جدل میکشد

اعضای گروه ، همگی دانشجویان بخش زبان فرانسه دانشگاه شیراز هستند:

پیام خرامش ، که حدود هفت سال مشغول به یادگیری زبان فرانسه می‌باشد و در این اجرا نقش میشل را بر عهده دارد.

آیدا ربیعی ، که مسئول فنی گروه است و وظیفه عکاسی پشت صحنه و آماده سازی متن فارسی جهت اجرا را به عهده دارد.

شادی مشایخی که حدود سه سال مشغول به یادگیری زبان فرانسه است و در این اجرا نقش ورونیک را بازی میکند.

آزیتا منتظری که حدود دوسال در حال یادگیری زبان فرانسه است و در این اجرا ، با صدای خاص خود ، وظیفه خوانش صحنه ها را به عهده دارد.

ساحل وهابی که حدود دوسال یادگیری زبان فرانسه را آغاز کرده و در این اجرا نقش انت را اجرا میکند.

پویا وکیل زاده ، موسس گروه ، که حدود پنج سال به تحصیل زبان فرانسه مشغول است و در این اجرا نقش الن را اجرا میکند و وظیفه کارگردانی را به عهده دارد.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

جایزه تونسی‌ها برای «پرستو»ی شیرازی‌ها

جایزه تونسی‌ها برای «پرستو»ی شیرازی‌ها

نمایش «پرستو»، به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین (هنرمند شیرازی)، در بخش خیابانی ششمین جشنواره بین‌المللی مونودرام کارتاژ تونس، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.

|

نظرات کاربران