در حال بارگذاری ...
تماشاخانه استاد پورشکیبایی میزبان:

نمایش «گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» در شیراز به صحنه می‌رود

نمایش «گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» به نویسندگی سعید رضا خوش شانس و کارگردانی نادیه قارونی از ۴ بهمن در تماشاخانه استاد پورشکیبایی به روی صحنه میرود.

به گزارش تئاتر فارس ، نمایش «گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو» به نویسندگی سعید رضا خوش شانس و کارگردانی نادیه قارونی از ۴ بهمن در تماشاخانه استاد پورشکیبایی به روی صحنه می‌رود.
نادیه قارونی کارگردان این اثر در خصوص نحوه شکل گیری و تمرینات این تئاتر اظهار کرد تمرینات گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو از آبان ماه سال جاری در تهران آغاز شد
و این نخستین اجرای اثر در شیراز خواهد بود.
وی در خصوص انتخاب این متن افزود : نویسنده این متن سعید رضا خوش شانس که یکی از چیره دست ترین نویسندگان حال حاضر می‌باشد که این متن را در سال ۱۳۹۳ نوشته است. این نمایشنامه در همان سال توسط وی برای اجرا توسط گروه ما نوشته شده بود که به دلایلی اجرای ان در ان سال میسر نشد.
نادیه قارونی در خصوص چگونگی انتخاب این متن گفت : قطعا مهم ترین دلیل انتخاب یک متن این است که مسائلی که در آن بیان میشود برای مخاطب شنیدنی و قابل درک و ملموس باشد .. و از آنجایی که به قلم آقای خوش شانس علاقه خاصی داشتم و برای شروع کار به دنبال یک متن با پرسوناژ کم بودم این متن را که چند سال پیش خوانده بودم و موضوع خیلی جالبی داشت را انتخاب کردم.

کارگردان این نمایش افزود: در نهایت به شدت پیشنهاد میکنم این اجرا را از دست ندهید ، قطعا بازی ایمان دبیری در جذاب بودن کل کار نقش مهمی دارد.
اجرا کاملا رئالیستی هست و دیالوگ های قابل جذب و درک ان باعث جذب مخاطب غیر تئاتری و مخاطب عام نیز خواهد شد.
ایمان دبیری بازیگر این نمایش در خصوص اینکه بهبود اجرای تئاتر نیازمند چه عواملی برای تولید بهتر و با کیفیت تئاتر است گفت بی تردید یکی از عوامل تولید بهتر تئاتر تامین مالی است وجود یا حضور اسپانسر های فرهنگی و هنری که در تولید هر تئاتر نقش اساسی ایفا می کنند یا حمایت هایی که می‌تواند از سوی متولیان فرهنگ و هنر همانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ،حوزه هنری ،شهرداری ها ،شوراهای شهر و غیره صورت بگیرد.
وی در ادامه افزود زمانی که گروه تئاتر در مورد مسائل مالی دغدغه کمتری داشته باشد می توانند وقت و زمان بیشتری را در حوزه تولید صرف کند در آن صورت مطمئناً در بحث طراحی ها و بحث تبلیغات شاهد کیفیت استاندارد با توجه به دیدگاه مخاطبان باشد.
ایمان دبیری که بیشتر به عنوان بازیگر در تئاتر فعالیت داشته پیش از این کارگردانی چند نمایش را نیز برعهده داشته است وی در خصوص شرایط اجرایی تئاتر گفت : متاسفانه چندین سال است که کمک هزینه حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد به گروه ها پرداخت نمیشود ، همان مبلغ اندک قوتی قلبی برای گروه های نمایشی بود تا با اطمینان بیشتری به تولید تئاتر بپردازند.
ایمان دبیری در خصوص جشنواره های تئاتر اظهار داشت متاسفانه ، برنامه ریزی جشنواره ها بسیار دچار مشکل است و بسیاری جشنواره در طول سال برگزار میشود که اکثر آنها تنها به واسطه نام و شهرت افراد فعالیت می کنند و در نهایت نتیجه ای دربر ندارند 
وی افزود : این نمایش به دلیل ایین نامه شرکت در نخستین جشنواره رادی و ارسال متن و اینکه یکی از شرایط عدم اجرای عمومی پیش از جشنواره بود ، زمان مناسب اجرا را از دست داد و نهایتا با عدم برنامه ریزی این جشنواره در اعلام به موقع نتایج ،شانس حضور در دیگر جشنواره ها را نیز از دست داد، هر چند در کمال ناباوری از بین بیش از ۷۰ اثر ارسالی از کل کشور این جشنواره با تعداد محدودی اثر آنهم از تهران برگزار شد. 
امیر بهبود نیا مشاور کارگردان این اثر که خود از کارگردانان جوان و فعال تئاتر است در گفتگو با هنر شیراز خواستار هماهنگی و همدلی بیشتر متولیان فرهنگی و هنری در استان شد و افزود : متاسفانه مدتهاست شاهد موازی کاری هایی هستیم که راه به جایی نمیبرد ، امیدوارم این اتفاق بیافتد و در اینده نزدیک شاهد همکاری تمامی بخش ها از اداره ارشاد و شهرداری و حوزه هنری گرفته تا دانشگاه و سایر نهادهای فرهنگی و هنری باشیم.
وی در ادامه افزود : خانه تئاتر به عنوان مرجع امور صنفی و انجمن نمایش به عنوان حامی تئاتر و بازوی اجرایی اداره کل می توانند با ارائه طرح و برنامه هایی در جهت بهبود وضعیت هنرمندان و اجرای تئاتر فعالیت مثمر ثمر تری داشته باشند.

نمایش تک نفره گربه ای چهار دست و پا در پوست گردو از ۴ بهمن در تماشاخانه استاد پورشکیبایی میزبان هنر دوستان خواهد بود و در روزهای همزمانی با مسابقات فوتبال تیم ملی پس از اجرا نیز میزبان علاقه مندان فوتبال جهت تماشای فوتبال در این سالن می باشد.
این اجرا به مدت ده شب در سالن استاد پورشکیبایی از تاریخ چهار بهمن تا سیزده بهمن ساعت ۱۹ روی صحنه خواهد رفت
نویسنده : سعید رضا خوش شانس

کارگردان : نادیه قارونی

بازیگر : ایمان دبیری

مشاور کارگردان : امیر بهبودنیا

طراح واجرای پوستر : هادی اسفندیاری

طراح صحنه : ایمان دبیری

اجرای صحنه : امیربهبودنیا

طراح لباس : نادیه قارونی

خلاصه نمایش: عجیب نیست؟! ما آدمها در بدترین و بهترین لحظات زندگیمون همدیگرو به حیوانات تشبیه میکنیم... نگید برامون پیش نیومده که باورم نمیشه. یعنی تاحالا پیش نیومده که عشقتون صداتون کنه: موش موشی من، پیشی من، پیشی ملوس من...گنجیشک من...گربه من،میو میو...حالا اگر شما دُم اون معشوقه محترم رو لگد کنید...!!!

تماشاخانه استاد پورشکیبایی // شیراز . چهارراه حافظیه به طرف دروازه قرآن . روبروی پمپ بنزین . کوچه 14 . مجموعه فرهنگی هنری بامداد هنر

تلفن هماهنگی:07132270777

 




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نظرات کاربران