در حال بارگذاری ...

«ملخ زدگان » در فصل اول دوره جدید پروژه‌ «چهارفصل تئاتر ایران»

پذیرفته شدن طرح نمایشنامه « ملخ زدگان » به نویسندگی مسعود احمدی نمایشنامه نویس شیرازی در فصل اول دوره جدید پروژه‌ «چهارفصل تئاتر ایران»، اولین فصل پروژه چهار فصل تئاتر ایران به جمع آوری و تولید طرح ها و نمایشنامه هایی که به ایران در هر فضای تاریخی می‌پردازند مربوط می‌شود.

به گزارش  تئاتر  فارس،  طرح نمایشنامه « ملخ زدگان » به نویسندگی مسعود احمدی در فصل اول دور جدید پروژه‌ 
«چهارفصل تئاتر ایران» 
اولین فصل دوره جدید با عنوان و موضوع «ایران در بستر تاریخ» کار خود را آغاز خواهد کرد. به این ترتیب اولین فصل این پروژه  به جمع آوری و تولید طرح ها و نمایشنامه هایی که به ایران در هر فضای تاریخی می‌پردازند مربوط می‌شود. 
این الزامی است و تصمیمی حساب شده است. چرا که لازم و ضروری است تا یک بار دیگر به تاریخ ایران در شرایط سخت کنونی آن بپردازیم. باید از تاریخ کهن تا تاریخ معاصر را واکاوی کنیم. چرا که نیاز مبرم به درس‌های تاریخ داریم تا از روزهای ملتهب کشور و جهان به سلامت عبور کنیم.
ایوب آقاخانی، مدیر دفتر مطالعات و پژوهش مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، از برگزاری فصل نخست دوره جدید پروژه‌‌های جامع ملی «چهارفصل تئاتر ایران» در این مرکز به منظور کشف استعدادهای جدید در زمینه نمایشنامه‌نویسی خبر داد.
به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور دوره جدید پروژه جامع ملی نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» را به دبیری ایوب آقاخانی به‌منظور تقویت بنیه نمایشنامه‌نویسی کشور در پاییز ۱۳۹۷ برگزار می‌کند.
پروژه‌ جامع ملی «چهارفصل تئاتر ایران» که چهار سال متوالی با مدیریت ایوب آقاخانی در سال‌های ۸۷ تا ۹۱ موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده بود بار دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد. این پروژه که پیش از این از سوی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد، این‌بار در حوزه هنری از سوی مرکز هنرهای نمایشی این نهاد انقلابی برگزار خواهد شد.
 پس از اعلام فراخوانِ دور جدید پروژه‌ جامع ملی چهار فصل تئاتر ایران ـ با هدف تقویت بنیه‌ درام‌نویسیِ خارج از پایتخت ـ و استقبال استا‌ن‌های مختلف از این پروژه‌ آموزشی، ایوب آقاخانی، طراح و مدیر این پروژه از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری، آقایان «حسین پاکدل»، «شهرام زرگر»، و «فرهاد امینی» را به‌عنوان اعضای هیئت‌علمی این فصل و همچنین مدرسان کارگاه‌های فصلی این پروژه منصوب کرد.

 




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

جایزه تونسی‌ها برای «پرستو»ی شیرازی‌ها

جایزه تونسی‌ها برای «پرستو»ی شیرازی‌ها

نمایش «پرستو»، به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین (هنرمند شیرازی)، در بخش خیابانی ششمین جشنواره بین‌المللی مونودرام کارتاژ تونس، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.

|

نظرات کاربران