در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس

هنر یک زبان انسانی و بین ‌المللی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به نشان دادن اهمیت تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی معنوی و مادی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: از آن جا که هنر یک زبان انسانی و بین ‌المللی است تلاش کردیم تا نمایش ها، موضوعات و رویکردهای جشنواره تئاتر آیات با منظر قرآن به عنوان کلام خداوندگار هستی و کارگردان اصلی آفرینش مطابقت و همسویی داشته باشد.

به گزارش تئاتر فارس، آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنرهای نمایشی آیات شب گذشته در شیراز برگزار شد و برگزیدگان بخش های مختلف نمایش های صحنه ای و خیابانی معرفی شدند. در این آیین همچنین از غیاث ملک حسینی، خبرنگار روزنامه «خبرجنوب» و زهرا عسکری، خبرنگار خبرگزاری ایکنا به عنوان خبرنگاران و رسانه های برتر این جشنواره ملی تقدیر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به نشان دادن اهمیت تئاتر در ارتقای کیفیت زندگی معنوی و مادی افراد جامعه اشاره کرد و گفت: از آن جا که هنر یک زبان انسانی و بین ‌المللی است تلاش کردیم تا نمایش ها، موضوعات و رویکردهای این جشنواره با منظر قرآن به عنوان کلام خداوندگار هستی و کارگردان اصلی آفرینش مطابقت و همسویی داشته باشد.

 

صابر سهرابی با تاکید بر این که مبانی تئاتر همان گنجایش های فرهنگی تئاتر است، براین اساس تئاتر باید جوابگوی نیاز انقلاب اسلامی و مردم این جامعه نیز باشد، گفت: این جشنواره با تمام توانش برای رسیدن به این مهم تلاش می  کند و در آینده نیز در ادامه همین رویکرد؛ تولیدات خود را عمیق تر و کارشناسانه تر خلق خواهد کرد.

وی افزود: در این مسیر باید تدوین مبانی مورد نیاز تکنیکی در نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری و سایر بخش ها بر پایه تلاش و نظرات کارشناسی باشد و در عین حال از افق مورد نظر جشنواره دور نشویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد که سازمان متبوع او با برنامه ریزی و خلق آثار ماندگار، همیشه پرچم دار حوزه دین و دین مداری آن هم از طریق هنر تاثیرگذار نمایش باشد و مطبوعات و خبرگزاری ها و رسانه ملی نیز آن ها را همراهی کنند.

 

صابر سهرابی گفت: این جشنواره برای اولین بار است که اجرایی می شود و این جشنواره ظرفیت آن را دارد تا اهمیت تئاتر در راستای ارتقا سطح معنوی جامعه مشخص کند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه یکصد اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده بود که ٨١ اثر برای بخش اجرا به صاحبان اثر اعلام شد و از این میان ١٥ اثر انتخاب شدند، افزود: از بین آنها هفت اثر بخش صحنه ای و هشت اثر بخش خیابانی بودند.

سهرابی با تاکید بر اینکه نمایش یک زبان انسانی و بین المللی است، اضافه کرد: موضوع و رویکرد این جشنواره از قرآن گرفته شده است و مقدمات کار آن از سال ٩٦ آغاز شد و پیش بینی شده بود این جشنواره در بخش های صحنه ای، خیابانی و عروسکی اجرا شود که از بخش عروسکی خوب استقبال نشد و از جشنواره حذف شد.




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

جایزه تونسی‌ها برای «پرستو»ی شیرازی‌ها

جایزه تونسی‌ها برای «پرستو»ی شیرازی‌ها

نمایش «پرستو»، به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین (هنرمند شیرازی)، در بخش خیابانی ششمین جشنواره بین‌المللی مونودرام کارتاژ تونس، جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کرد.

|

نظرات کاربران