در حال بارگذاری ...

«زنبور» واگویه های یک کفتر باز عاشق در شیراز به روی صحنه رفت

نمایش «زنبور» نوشته بهزاد آقاجانی و به کارگردانی بهزاد آقاجانی و محمد مطهری‌پور و بازی محمد مطهری‌پور در تالار سبز مجموعه فرهنگی و هنری هنر شهر آفتاب شیراز به روی صحنه رفت

 به گزارش تئاتر فارس، نمایش "زنبور" نوشته بهزاد آقاجانی و به کارگردانی بهزاد آقاجانی و محمد مطهری‌پور و بازی محمد مطهری‌پور در تالار سبز مجموعه فرهنگی و هنری هنر شهر آفتاب شیراز به روی صحنه رفت .این نمایش پیش از این در خانه نمایش دا و خانه نمایش مهرگان در تهران اجرا شده است.

محمد مطهری‌پور یکی از دو کارگردان و بازیگر نمایش "زنبور" درباره تغییراتی که این نمایش به نسبت اجرای پیشین آن داشته است، گفت: در اجرای جدید این اثر تغییرات بسیاری اتفاق افتاده است. حرکات در نمایش کمتر شده و فرمی مستندگونه گرفته است. کمی میزانسن‌ها و پایان نمایش تغییر یافته و تایم اجرا کمتر شده است.

او ضمن بیان اینکه نمایش "زنبور" در شهرهایی چون تهران، نیشابور و مشهد اجرا شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نمایش در اجراهای شهرستان‌ها بسیار مورد استقبال مخاطبان واقع شد اکنون نیز با تغییرات اعمالی و کسب تجربه از اجراهای پیشین نمایش به شکل پخته‌تری به روی صحنه میآید.

این بازیگر تئاتر داستان نمایش "زنبور" را اینگونه توضیح داد و گفت: نمایش قصه کفتربازی است که شکوائیه‌هایی از دوران کودکی تا حال دارد که بازگو می‌کند. او از دوگانگی عشق‌اش با پروین دختر همسایه و علاقه‌اش به کبوتر می‌گوید. این کفترباز که تمامی زندگی‌اش را از دست داده و چیزی برای باختن ندارد درنظر دارد محله قدیمی‌اش را خراب کند...

مطهری‌پورکه ششمین تجربه مونولوگ را با این نمایش پشت سر می‌گذارد درباره شکل و شیوه اجرایی عنوان کرد: این اثر کمدی تراژیک به سبک تک‌گویی و مونولوگ‌گویی اجرا می‌شود. از جنگ جهانی اول بستر مونولوگ فراهم شده است و نوعی از تئاتر درمانی است و من به تک‌گویی در نمایش بسیار علاقه‌مندم و ضمن اینکه مطالعاتی در این زمینه دارم آن را دنبال می‌کنم.

او درباره طراحی صحنه و دکور نمایش یادآور شد: طراحی در صحنه وجود ندارد و تنها کاراکتر است که ریتم تصویری دارد و طراحی لباس که گویای همه اتفاقات و موقعیت‌هاست. از آنجا که این اثر نمایشی تودرتوست تماشاگر دکور و طراحی صحنه را خودش تصور می‌کند.

محمد مطهری‌پور درباره کارگردانی مشترک نمایش "زنبور" اظهار داشت: من و بهزاد آقاجانی هم دوره دانشگاهی هستیم و سابقه همکاری خوبی با هم داریم. او متن نمایش را نوشت و من نیز ایده‌های برای اجرا داشتم و نظرات‌مان با هم در جهت پیشبرد کار بسیار موثر بود. او جفت خوبی برای مشارکت کاری است.

این کارگردان که 18 سال است در تئاتر فعالیت دارد، در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: امیدوارم اتفاقات خوبی برای تئاتر بیافتد چرا که تماشاگران ترجیح می‌دهند مخاطب آثار نمایشی باشند که بازیگر سلبریتی دارد. در گوشه و کنار این شهر آثار نمایشی اجرا می‌شود که کمتر مخاطبانی هستند که به تماشای این آثار بنشینند و این مسئله برای هنرمندان تئاتری که این هنر حرفه‌اشان است شرایط را دشوار کرده است. امیدوارم مردم با تئاتر صلح کنند و با دیدن نمایش واقعی به سلیقه خودشان احترام بگذارند و به دنبال سلبریتی و دکورهای عظیم نباشند. گاهی یک مونولوگ در ایجاد اندیشه کاربرد بیشتری دارد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دستیار کارگردان: رها شیرازی، طراح لباس: مریم جانقربانی، طراح گرافیک: سعید فروتن، عکاس: الهام حسین پور، ساخت تیزر: محمد مطهری پور، تدوین تیزر: افشین شهسواری و روابط عمومی: نازنین فراهانی.

 




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران