در حال بارگذاری ...

نشست‌های تخصصی کانون‌های انجمن نمایش شیراز برگزار شد

نشست های تخصصی شنبه های انجمن نمایش فارس در سه بخش انجمن کارگردانان ، انجمن نمایشنامه نویسان و انجمن بازیگران برگزار شد.

دومین نشست تخصصی کانون های کارگردانان ، بازیگران و نمایشنامه نویسان در شیراز برگزار شد.

پس از برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی فعالیت کانون های زیر مجموعه انجمن هنرهای نمایشی و تعطیلی اجراهای نمایشی شیراز در روزهای شنبه  دومین جلسه کانون های تخصصی تئاتر شیراز  با حضور جمعی از هنرمندان  برگزار شد.

 

انجمن بازیگران :

تالار استاد لایق میزبان بازیگران تئاتر برای نشست هفتگی خود بود که در این جلسه سیاوش صفری نژاد به تمرین بدن و آموزش ساختار بدن و شناخت آناتومی بدن پرداخت.

در بخش معرفی کتاب هادی مقدم به معرفی کتاب شش درس نخست بازیگری نوشته ریچارد بولسلاوسکی پرداخت و توضیحات کاملی پیرامون بیوگرافی نویسنده و خلاصه ای مطالب کتاب ارائه کرد

شش درس نخست بازیگری

نوشته  ریچارد بولسلاوسکی و مترجم: حسن ملکی  است که مطالبی همچون :

تمرکز ، حافظه احساسی ، بازی دراماتیک،شخصیت پردازی، مشاهده و ریتم در ان مطرح شده است

این کتاب تاکنون چهل و چند بار در آمریکا چاپ شده است و از مشهورترین و جذاب ترین کتاب های نظری و آموزشی تئاتر در دنیا به شمار می رود.

در ادامه و در بخش خاطرات صحنه سهیلا مستفیضی خاطره بازی در نمایشی از استاد شهسواری را نقل کرد.

و در پایان و در بخش بداهه پردازی حضار در یک اتود جمعی به بازی مقابل هم پرداختند.

 

انجمن نمایشنامه نویسان :

دومین جلسه نمایشنامه نویسان که در تماشاخانه استاد سپاسدار برگزار شد مواردی همچون نگاه اجمالی به رویکردهای اجتماعی و روانشناسی و همچنین بررسی مختصری از وضعیتهای نمایشی و ویژگیهای آنان مطرح و اعضا کانون طرح های خود د راین زمینه را پس از خواندن در جلسه به بحث و بررسی گذاشتند  و در پایان مقرر شد  همین طرحهای موجود را ادامه و در قالب  نمایشنامه به اتمام رسانند تا چند جلسه آینده و هر هفته در این خصوص گفتگو شود.

 

انجمن کارگردانان :

دومین نشست کانون کارگردانان تئاتر از سوی انجمن هنرهای نمایشی در تالار استاد هودی برگزار شد.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده از سوی حاصرین در جلسه

مواردی از قبیل بحث بودجه های اجراهای عمومی که طی چهار سال گذشته به گروه ها پرداخت نشده است ، عدم وجود یک قرارداد انضباطی و با ضمانت اجرایی برای اجرای تئاتر ، عدم تعهد برخی از بازیگران و عوامل اجرایی پیش از اجرای نمایش ها و... مطرح و نظرات مختلفی در این خصوص مطرح شد.

در خاتمه مقرر شد مدیر هر جلسه در ابتدای هر جلسه مشخص شود و توسط حاضران امیر صادقی به عنوان مسئول پیگیری و نوید جعفری به عنوان منشی و روابط عمومی کانون انتخاب شدند.

دستور جلسه بعدی با نظر حاضران بحث و تبادل نطر و پیگیری مطالبات گروه های نمایشی در خصوص مشکلات مختلف از جمله بودجه اجراهای عمومی معین شد.




مطالب مرتبط

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

«۱۱۳ دقیقه پس از غروب» در لار به روی صحنه رفت

نمایش «۱۱۳ دقیقه پس از غروب»، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی فخری، پس از یک دوره اجرای موفق در اوز، از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تماشاخانه استاد جمالی لار به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران