در حال بارگذاری ...
صابر سهرابی در مراسم پیکر بانو عین الشریعه:

جامعه تئاتر فارس قدر یکدیگر را در زمان حیات بیشتر بدانند

آیین تشییع و بزرگداشت عین الشریعه پران، پیشکسوت تئاتر در مقابل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، برگزار شد و در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با ابراز تاسف از این ضایعه دردناک؛ به جامعه هنری و خانواده آنمرحومه تئاتر تسلیت گفت و خواستار آن شد تا جامعه تئاتر فارس قدر یکدیگر را در زمان حیات بیشتر بدانند.

آیین تشییع و بزرگداشت عین الشریعه پران، پیشکسوت تئاتر در مقابل تالار حافظ شیراز برگزار شد. به گزارش خبرگزاری هنر شیراز 
در این آیین که صبح دوشنبه در مقابل تالار حافظ با حضور اهالی تئاتر ، اعضا خانه تئاتر شیراز و اصحاب فرهنگ و هنر استان فارس و کانون بازنشستگان اداره کل برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، گفت: این ضایعه را به جامعه هنری و خانواده تئاتر تسلیت می گویم.

صابر سهرابی افزود: امیدوارم ما به عنوان متولی فرهنگ و هنر هنگام زیست هنرمندان قدر آنان را قدر بدانیم و تجلیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس عنوان کرد: این هنرمند بزرگوار با آثاری که بجا گذاشت همیشه جاودان خواهد ماند.

سهرابی ابراز امیدواری کرد که جامعه تئاتر فارس قدر یکدیگر را در زمان حیات بیشتر بدانند.
حسین قهرمانی مدیر عامل خانه تئاتر شیراز ضمن تسلیت فقدان این هنرنند ارزنده مراتب تسلیت هنرمندان خانه تئاتر را به تمام دوستداران و خانواده ایشان اعلام کرد.

احمد سپاسدار، پیشکسوت و پژوهشگر هنرهای نمایشی در ادامه این مراسم که با حضور خانواده مرحوم عین الشریعه پران برگزار شد، عنوان کرد: فقدان این هنرمند تاسف بار است، من به نمایندگی از خانه تئاتر شیراز، انجمن نمایش فارس و جامعه تئاتر استان تسلیت می گویم.

وی افزود: ایشان نه تنها مادر تئاتر است بلکه پرکارترین چهره هنرهایی نمایشی به شمار می رود، پران از سال ۱۳۲۶ در عرصه تئاتر فعال بود و در جای خویش درخشید.

به گفته نویسنده کتاب «تاریخ تئاتر فارس»، این جایگاه همیشه برای عین الشریعه پران حفظ خواهد شد.
در خاتمه مهرداد سرمیدانی فرزند این هنرمند زنده یاد ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، هنرمندان تئاتر و خانواده زنده یاد پران اظهار داشت بزرگترین افتخار زندگی من فرزند پران بودن است.
پیکر عین الشریعه پران در آرامستان دارالرحمه شیراز با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر و خانواده وی به خاک سپرده شد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران