در حال بارگذاری ...

تماشاخانه هودی پر از خوابگرد شد

نمایش" خوابگردها "رداد ماه ١٣٩٧ ساعت ٢٠ هر شب در تماشاخانه استاد رحیم هودی، واقع در پارک آزادی به نویسندگی مسعود احمدی، کارگردانی شیما پورسهم الدین، کاری از گروه هنری پرسیا با بازیگرانی چون، علیرضا یقطین، محمد سهرابی، مهسا اسماعیل نیا، شیما پورسهم الدین و به سرپرست گروه سید امین پرس بر صحنه اجرا شد

به گزارش تئاتر فارس، دستیار کارگردان و طراح نور این اثر نمایشی را مهرداد سهامی، طراح صحنه شیما پورسهم الدین، مدیر صحنه و اجرای موسیقی محمد علی بشنام، طراح لباس مریم احمدی، منشی صحنه فائزه جباری، چاپ و تبلیغات علی اصغر نوروزی، گریم  زهرا رنجبر، عکاس احسان پارسا، مدیر اجرایی آتوسا رزمجویی، آناهیتا رزمجویی، مدیر تولید احسان پورفرخ برعهده دارند.

شیما پورسهم الدین کارگردان نمایش یاد شده می گوید: تو هر جایی که بری آخرش باید برگردی به جایی که ازش بیدار شدی... این قاعده خوابگردیه... ته اقیانوس هم که باشی باید برگردی روی همین تخت. فضای نمایش خوابگردها در اتاق بیمارستان می گذرد. اتاقی که توسط پرده ای به دو قسمت تقسیم شده است؛ طوری که در هر طرف پرده یک بیمار قرار دارد که توسط پرستار خود، تر و خشک می شود.

وی افزود: شکل اجرایی نمایش به صورت « دو سویه » است و در هر طرف، بیمار و پرستار آن قسمت تماشاگران خود را دارند که در واقع حکم ملاقات کنندهای آنان به شمار می روند و هر تماشاگر و ملاقات کننده از آن طرف پرده تنها صداهایی را می شنود و یا تصاویری را می بیند که شخص بیمار آنها را می شنود و می بیند و از ترفندهای دیگر کارگردانی این نمایش این است که در قسمت هایی گروه اجرایی جای تماشاگران را با تماشاگران رو به رویی عوض می کند طوری که خود تماشاگر احساس نمی کند.




نظرات کاربران