در حال بارگذاری ...
نوید جعفری در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر خانوادگی «شهر و شهروند»:

توسعه فرهنگی و اجتماعی شیراز نیازمند فعالیت های فرهنگی و هنری است

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر شهروند گفت: همان قدر که در توسعه شیراز به زیرگذر ها و پل ها و فعالیت های عمرانی نیازمندیم به توجه به فرهنگ‌سازی و فعالیت های فرهنگی و هنری برای بالا بردن سطح فرهنگی شیراز و شهروندانش نیازمندیم و در این مسیر تئاتر می تواند بهترین نقش را ایفا کند که بی شک نیازمند نگاه هدفمند و حمایتی فعالان و مدیران فرهنگی شیراز است .

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر خانوادگی «شهر و شهروند»، برگزیدگان نهایی این جشنواره اعلام و تجلیل شدند و تعداد 57 اثر از 24 استان به مرحله داوری راه یافت که بر اساس اعلام هیأت داوران،در بخش نویسندگی ۳ اثر، در بخش کارگردانی ۲ اثر، در بخش عروسکی 3 اثر و در بخش غیر عروسکی 2 اثر برگزیده شدند.

نوید جعفری دبیر علمی دومین جشنواره ملی تئاتر خانوادگی «شهر و شهروند» در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره گفت: 

 هیأت داوران جشنواره 3 بازیگر زن، 3 بازیگر مرد و 3 بازیگر خردسال را به عنوان نفرات برگزیده اولین جشنواره ملی تئاتر خانوادگی «شهر و شهروند» انتخاب کردند و در بخش بهترین دکور نیز یک اثر و در بخش تقدیر ویژه۳ اثر برگزیده شدند.

نوید جعفری در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از همکاری و همدلی شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و اعضای شورای پنجم شهر شیراز افزود: شیراز همواره به نام پایتخت فرهنگ هنر و تمدن ایران زمین شناخته شده است و باعث مسرت است که شاهد اینچنین فعالیت هایی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هستیم و جا دارد به نمایندگی از هنرمندان تئاتر از این نگاه فرهنگی و هنری شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری کلان شهر شیراز قدردانی کنیم 

دبیر علمی دومین جشنواره ملی تئاتر شهروند افزود: سال گذشته نخستین دوره جشنواره ملی تئاتر شهر و شهروند بصورت خیابانی و با همکاری هنرمندان تئاتر و انجمن هنرهای نمایشی فارس با حضور گروه های نمایشی در شیراز برگزار شد که شاهد حضور چند هزار نفری مردم هنر دوست در این رویداد ملی بودیم .

جعفری مدرس و کارگردان تئاتر با اشاره به همه گیری ویروس کرونا افزود: خوشبختانه با تمام دشواری ها به واسطه کرونا ، سازمان فرهنگی شهرداری شیراز امسال نیز به جای تعطیل کردن جشنواره با برنامه ریزی اصولی این جشنواره را بصورت مجازی و با محوریت خانواده در دستور کار قرار داد.

که امید آن است در سال ۱۴۰۰ شاهد سومین دوره جشنواره ملی تئاتر شهروند بصورت حضوری و بدون کرونا باشیم

جعفری افزود: حضور پرشور خانواده ها از سراسر کشور در این رویداد هنری نشانگر مسیر هدفمند این جشنواره است و بی تردید در سالهای آینده شاهد برگزاری جشنواره بصورت گسترده تر و حضوری و حتی با شرکت گروه های بین المللی خواهیم بود.

دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر شهروند افزود :همان قدر که در توسعه شیراز به زیرگذر ها و پل ها و فعالیت های عمرانی نیازمندیم به توجه به فرهنگ‌سازی و فعالیت های فرهنگی و هنری برای بالا بردن سطح فرهنگی شیراز و شهروندانش نیازمندیم و در این مسیر تئاتر می تواند بهترین نقش را ایفا کند که بی شک نیازمند نگاه هدفمند و حمایتی فعالان و مدیران فرهنگی شیراز است .

وی افزود :جشنواره ملی تئاتر خانوادگی شهر و شهروند با هدف جلب توجه شهروندان و خانواده ها به موضوعات فرهنگ شهروندی و تلفیق با هنر تئاتر برگزار شد که کشف استعدادها، شناخت توانمندی ها، استفاده از تهدید کرونا به عنوان یک فرصت و همدلی و انسجام بیشتر اعضای خانواده نیز از اهداف پنهان آن بود.

در ادامه مراسم با حضور استاد حمید امجد ، دکتر مرتضی جعفری ، فرزاد صدری معاون فرهنگی سازمان ، مهران مقدر ، رامین شه منش و حسن فلاح زاده داوران جشنواره و نوید جعفری دبیر علمی و داور جشنواره و امید وامق رییس انجمن نمایش فارس آرای هیات داوران اعلام شد.

 در بخش عروسکی

خانواده موسوی از مبارکه اصفهان مقام اول

خانواده فروتن از شهرستان خاش سیستان و بلوچستان مقام دوم 

 خانواده غلامیان از شهرستان شاهین‌شهر اصفهان مقام سوم را کسب کردند.

 در بخش غیر عروسکی 

نمایش خانواده بهرامی از بروجرد لرستان به عنوان اثر برگزیده معرفی شد.

در بخش کارگردانی، یاسر میرشکاری از شیراز، مقام اول 

 یاسر توسلی اردکانی از شیراز مقام دوم را کسب کردند. 

هیأت داوران در این بخش اثری را برای مقام سوم انتخاب نکرد.

در بخش نویسندگی

صغرا علی پور از شهرستان سورشجان چهارمحال بختیاری، مقام اول

وحیده قوهستانی از شیراز مقام دوم 

 زهرا موسوی از اصفهان مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری مرد

هیأت داوران اثری را برای مقام اول انتخاب نکرد

 مجتبی لاله زاری از یزد مقام دوم 

 حجت یکتا از بروجرد لرستان مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگری زن

ویدا موسوی از اصفهان مقام اول

سارا ظریف صنایعی از شیراز مقام دوم 

 مهسا دهقانی از یزد مقام سوم را کسب کردند.

در بخش بازیگران خردسال نیز هیأت داوران مقام اول تا سوم را از شهر شیراز انتخاب کردند که بر این اساس، آیسا اسدی پور مقام اول، زهرا توسلی اردکانی، مقام دوم و ترمه ابوعلی مقام سوم را کسب کردند.

 

 

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش «محسن اثر پروانه»

داستان یک فروپاشی
نگاهی به نمایش «محسن اثر پروانه»

داستان یک فروپاشی

نوید جعفری، «محسن اثر پروانه» نوشته آرمین حمدی پور و کارگردانی رعنا شبانکاره، ادعایی ندارد جز آنکه می خواهد یک تئاتر باشد با همه ملزوماتی که از یک تئاتر سراغ داریم. شاخصه اصلی محسن اثر پروانه آنجاست که ...

|

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران