در حال بارگذاری ...
10 شب با تئاتر در لارستان

پانزدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر لارستان شروع به کار کرد

پانزدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر لارستان «لاد» با حضور ۱۳ گروه نمایشی از استان های فارس،بوشهر و هرمزگان شامگاه پنج شنبه ۹ شهریور ماه ۱۳۹۶در تالار استاد جمالی خانه فرهنگ لار شروع به کار کرد...

به گزارش تئاتر فارس به نقل از دبیرخانه جشنواره، پیش از شروع نخستین نمایش، سید علی اصغر رفعت حقیقی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن خوشامد گویی به حاضرین ، طی سخنانی گفت: با توجه به مبانی اقتصاد هنر و ضرورت اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی و همچنین بر اساس دستورالعمل اجرایی دولت به تمامی وزارتخانه ها از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، می کوشیم تا با حمایت همه جانبه و نیز تسهیل در امور اداری ، پشتیبانی خود از مجموعه خصوصی که در این زمینه در قالب موسسات فرهنگی و هنری وجود پیدا می کنند به منصه ظهور برسانیم.

وی ادامه داد : به همین منظور و در طی سه سال ، مجوز فعالیت بیست موسسه خصوصی در زمینه های گوناگون هنری را صادر نمودیم و امروزه شاهد پرورش هنر و خلاقیت جوانانی هستیم که به این موسسات گرویده اند.رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان ضمن برشمردن پیشینه جشنواره های تئاتر در لارستان ، برگزاری پانزدهمین دوره در قالب منطقه ای توسط موسسه فرهنگی هنری صبح آگین مهر را نمونه بارز تجلی اقتصاد هنر در لارستان دانست و خواستار جذب تمامی موسسات هنری به سمت درآمدزایی و کار اقتصادی در قالب فعالیت های هنری شد.

پس از آن جمشید طاهریان مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری صبح آگین مهر ضمن برشمردن فعالیت های این موسسه ، از چگونگی روند برگزاری این جشنواره سخن گفت.

وی سپس به معرفی هیئت داوران پانزدهمین جشنواره تئاترمنطقه ای لارستان «لاد» به این شرح پرداخت :

آقایان مسعودزرگری،مجیدغلامی،اسماعیل بلندگرامی از لار-علی فخری از گراش - سید مرتضی هاشمی از اوز و خانم ها مهسا خسروی و فاطمه قوامی از لار.همچنین فرزاد قناعت پور به عنوان منتقد هنری آثار نمایشی این جشنواره معرفی شد.

پس از این مراسم ، جشنواره پانزدهم با اجرای نمایش «با من بستنی میخوری ؟» به کارگردانی مریم سرورام و بازیگری حمیده خرم و مریم سرورام شروع به کار کرد.گفتنی است پس از هر نمایش کارگاه آموزشی و نقد و بررسی آثار نیز در کافه فرگدن لار برگزار می شود.




نظرات کاربران