در حال بارگذاری ...

اجرای نمایش «این ابر بارانی است» در تماشاخانه استاد هودی

نمایش این ابر بارانی است به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی به روی صحنه رفت

به گزارش تئاتر فارس؛ سه بر خوانی از یک روایت ساده ساده ساده با نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی با عنوان «این ابر بارانی ست» در تماشاخانه استاد رحیم هودی نمایش داده می شود.
«این ابر بارانی ست»سه بر خوانی از یک روایت ساده ساده ساده با نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی است که بازیگرانی چون، فیروزه بابا ملکی، اشکان فرهادی، آرش عسکرزاده در آن نقش دارند و طراح صحنه و لباس را مرضیه شاهدی، انتخاب موسیقی این اثر را امیر گروسی، مدیر صحنه و منشی آن سید محسن حسینی، نو رو صدا، حمید رضا تیمارچی، برعهده دارد و 
از 19 تا 30 مرداد ماه ساعت ٢٠,٣٠ در تماشاخانه استاد هودی به روی صحنه می‌رود.
اصغر گروسی، می گوید: در این نمایش؛ امیرعلی خواب دیده در روز سی صفر مصادف با شهادت امام رضا(ع) اگر به مشهد برود شفا خواهد گرفت... او قربانی اتفاقاتی ست که ظاهرا در آن نقشی نداشته، پس سعی می کند جور دیگری به مساله بپردازد....
وی افزود: کارگردانی نمایش فوق در منظر اولیه رئال و یا حتی در بستر ناتورالیستی اتفاق می افتد. تا همه وقایع با جزئیات به سمع و نظر بیننده برسد. اما پس از تجربه کارگردانی در این گرایش به ضعف هایی پی بردم که تا قبل از عملی شدن پروژه گمانش را نمی کردم. یکی از این معضلات زمان بود که نمی شد کنترلی بر آن داشت و دیگری بیان بی کم و کاست اتفاق که کنش مند نبود. پس دست به تغییراتی در متن و شیوه کارگردانی زدم و در وهله اول با بازیگران نمایش در میان گذاشتم که پس از بحث هایی مفصل مورد توافق قرار گرفته و جامه عمل پوشید.
گروسی اظهار داشت: نمایشنامه اینبار بر پیرنگی کاملا رئالیستی روایتی سوررئال انجام میدهد. سپس ترتیب منطقی صحنه ها به هم ریخته شد وضرباهنگ سریعتری به خود گرفت. در این گونه بازیگران در برهه هایی مبدل به تماشاگر می شوند و یا بالعکس... این امر به خاطر مقوله خطیر قضاوت صورت می گیرد، چنان که مخاطب در تمام طول نمایش شخصیت های نمایش را قضاوت می کند و این نگرش در پیش برد ریتم و محتوای نمایشنامه کارکردی اساسی پیدا می کند.




نظرات کاربران