در حال بارگذاری ...

«خانه» در شیراز به صحنه رفت

نمایش «خانه» نغمه ثمینی به کارگردانی محمدحسین یزدیان هم‌زمان با افتتاح پلاتوی جدید شهرداری شیراز به صحنه رفت

به گزارش تئاتر فارس، نمایش «خانه» نوشته نغمه ثمینی ، به کارگردانی محمد حسین یزدیان از دوازدهم مرداد ماه مقارن با میلاد امام رضا (ع)، اجرای خود را در سالن جدیدالاحداث شهرداری شیراز آغاز کرد.

این نمایش پس از یک سال تمرین مداوم با گروهی متشکل از سه نسل تئاتر شیراز ، تا دهم شهریور ماه عید سعید قربان میزبان تماشاگران شیرازی است.

داستان نمایش«خانه» درباره هامون پسر بزرگ خانواده است که گم شده و همه اعضای خانواده‌ دنبال او می‌گردند. در طول نمایش هر کس روایت خود را از آخرین باری که او را دیده، بازگو می‌کند.

این روایت‌ها در قالبی اپیزودیک نمایش داده می‌شود و هر یک از شخصیت‌ها در اتاق و جزیره‌ای جداگانه به روایت آخرین دیدارش با هامون می‌پردازد و دلایل گم شدن او را از دیدگاه خود بیان می‌کند. نمایش خانه یک اثر اجتماعی است ، که به بررسی مسائل بنیان خانواده میپردازد ، و هر کدام از شخصیت های این نمایش داستان زندگی خود را در خانه بیان می‌کنند.

در این نمایش  محمد حسین پور ، منصور غارثی فرد ، مریم فنی (بهار) ، اعظم فرهادی( ندا ) ، فاطمه احسانی ، میثم گرانمایه و نیما نطاق به ایفای نقش میپردازند.

این نمایش با دکور عظیمی به روی صحنه میرود و در آن از تلفیق عناصر ویدئو و انیمیشن نیز استفاده شده است .

محمد حسین یزدیان کار نمایش را از 1363 آغاز کرد ، یزدیان با همراه استاد هودی ، محمود رضا سلیمانی و منصور غارثی فرد گروه هنری مهرگان شیراز را تأسیس کردند که از فعالترین گروههای شیراز در سالهای اخیر بوده اند که علاوه بر اجراهای متعدد در چند سال اخیر بیش از 500 هنرجوی بازیگری را آموزش داده و تعداد زیادی از آنها را جذب گروه نموده اند، وی همچنین در سالهای گذشته نمایش های موفقی چون هزاره غزال ، مضحکه لیر نوروزی و داو را به روی صحنه برده است .

جدید ترین اثر او نمایش خانه از دوازدهم مردادماه مقارن با میلاد امام رضا (ع) تا دهم شهریور ماه عید سعید قربان ، در سالن جدید الاحداث شهرداری شیراز ، واقع در تقاطع بلوار مدرس و الزهرا ، نبش الزهرا، پارک کوی زهرا ، در ساعت 20:15 روی صحنه میرود. 




نظرات کاربران