در حال بارگذاری ...

آیین های نمایشی نوروزگاه ایام نوروز برگزار شد

۱۴ آیین نوروزی در قالب آیتم های نمایشی در آرامگاه سعدی برگزار شد.

به گزارش تئاتر فارس، آیین های نمایشی ویژه نوروز نام برنامه ای با عنوان «نوروز گاه» است که امسال نیز برای دومین سال پیاپی توسط گروه هنرهای نمایشی خورشید با همکاری انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نوروز ٩٦ به اجرا در آمد.

علی ثابت سرپرست و کارگردان گروه هنرهای نمایشی خورشید با همکاری انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، در نوروز امسال ١٤ آئین نوروزی در قالب آیتم های نمایشی صحنه ای، عروسکی و میدانی در آرامگاه سعدی را بر صحنه برده است.

ثابت که خود از کارگردانان و بازیگران فعال عرصه نمایش استان است در سال گذشته کارگردانی هنری یک سریال تلویزیونی و تولید جشن گل سرخ شیراز و بازی در نمایش کله پوکها را در پرونده کاری خود دارد و امسال نیز با آغازین روزهای فروردین با اجرای آئین های نوروزی به این روند ادامه داده است.

این ویژه برنامه که با عنوان نوروزگاه از تاریخ ٢ فروردین تا ٧ فروردین ماه در آرامگاه سعدی برگزار شد به همت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس و همکاری هنرمندان نمایش گروه نمایش خورشید تهیه و اجرا می شود.

همچنین این برنامه ها شامل، نمایش های عمو نوروز و ننه سرما، کوسه بر نشین، میر نوروزی، عموج نوروز و حاجی فیروز، نمایش عروسکی مینا، عروسکی جی جی ویجی، عروسک آقا گل، بهاریه خوانی، نوروز خوانی، هدیه بردن برای تازه عروس، شاهنامه خوانی، پرده خوانی، فال کولوک، کوزه شکستن و...می باشد .

گفتنی است، در برنامه امسال گروه نمایش خورشید از هنرنمایی هنرمندانی همچون عزیز شکر ریز، رضا شعبانی، حسن صفایی، مجتبی نامی، مهدی ستوده،  حمیدرضا بیات، احسان غلامی، امید وامق، هانیه زارع ، آرام و ندا ابراهیمی، مریم اسلامی، خاطره عبودی و جمعی از جوانان هنرمند بهره برده است که از ساعت ١٠ تا ١٢ و عصر ها ١٥,٣٠ تا ١٧.٣٠ برگزار شده است.

 




نظرات کاربران