در حال بارگذاری ...

جشنواره تئاتر فجر فارس آغاز می‌شود

۴ نمایش ، ۴ پخش فیلم و ۴ کارگاه آموزشی طی ۴ روز در جشنواره فجر فارس از ۱۳ ال ۱۶ دی‌ماه برگزار می‌شود.

 به گزارش تئاتر فارس، دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان فارس گفت: تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از دوشنبه 13 دی‌ماه تا پنجشنبه شانزدهم؛ با چهار نمایش کشوری، میزبانی چهار فیلم از بزرگان تئاتر و چهار کارگاه حرفه‌ای نمایش خواهد رفت.

 امیر صادقی رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان گفت: با چهار نمایش کشوری به میزبانی چهار فیلم از بزرگان تئاتر و چهار کارگاه حرفه ای نمایش خواهیم رفت.

صادقی افزود: روز اول، «هدیه مرموز» با کارگردانی یاسر خاسب در دو نوبت ١٨-٢ اجرا می‌شود و نمایش فیلم تئاتر فجر با نام «منهای دو» (داوود رشیدی) را ساعت ١٤ خواهیم داشت. در همین روز کارگاه آموزشی «بادی درام» با تدریس یاسر خاسب از ساعت ١٠ تا ١٢ و همچنین، «قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی» با حضور شاهین صیادی از ساعت ١٥:٣٠ تا ١٧ برپا می‌شود.

همچنین نمایش پانتومیم عروسکی «هدیه مرموز» با بازی و کارگردانی یاسر خاسب اجرا می‌شود که تلفیقی از قابلیت‌های حرکتی بازیگر با دنیای فانتزی عروسکی است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس افزود: در ادامه و روز دوم جشنواره نیز «دون کامیلو» کارگردان مهران محمود زاده، در دوسانس ١٨-٢٠ اجرا می‌شود و فیلم تئاتر«ترن» (نیما دهقان)ساعت ١٤ به نمایش در می‌آید و «قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی» با تدریس شاهین صیادی از ساعت ١٥:٣٠ تا ١٧ به‌صورت کارگاهی آموزش داده خواهد شد.

او اظهار کرد: در پس طنز نمایش «دون کامیلو»، مفاهیم عالی و متعالی وجود دارد که در آن به جز خنده، تفکر نیز وجود دارد. این نمایش با بهره بردن از ابزار طنز و شوخی، مفاهیم عالی و انسانی خود را به تماشاگر ارائه می کند.

دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در استان خاطر نشان ساخت: روز سوم؛ نمایش «دووز» به کارگردانی لقمان بحرانی به صحنه می‌رود و فیلم تئاتر«ناوست» (حمیدرضا یعقوبی) نمایش داده‌می‌شود وهمچنین، قابلیت های صنایع روز و استفاده از آن در طراحی به عنوان موضوع کارگاه توسط شاهین صیادی از ١٥:٣٠ تا ١٧ به بحث و بررسی قرار می گیرد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی فارس تاکید کرد: چهارمین و آخرین روز، پنجشنبه 16دی‌ماه است که «سرآشپز»به کارگردانی حسین پور در تالار فرهنگ و ارشاد شیراز واقع در کوی زهرا (س) در دوسانس ١٥- ١٧ اجرا می‌شود، «سرآشپز» نمایشی کمدی است که با کارگردانی شهاب الدین حسین پور اجرا می شود و این نمایش می تواند در ژانر کمدی فاخر، یکی از کمدی ترین نمایشهای سال تئاتر ایران باشد. و همچنین فیلم تئاتر«گل» (یاسر خاسب) نیز در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، ساعت ١٤ نمایش داده می‌شود که در واقع آیین پایانی ششمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس خواهدبود و آیین ویژه ای در نظر گرفته شده، که متعاقبا اعلام خواهد شد.

 




نظرات کاربران