در حال بارگذاری ...

تندیس دوازدهمین جشنواره کشوری مهر کاشان به هنرمند فارس رسید

مسعود احمدی هنرمند شیرازی تندیس دوازدهمین جشنواره کشوری مهر کاشان را برای نگارش نمایشنامه «اروند رود امشب را فراموش نخواهد کرد» دریافت کرد.

به گزارش تئاتر فارس، نمایشنامه «اروند رود امشب را فراموش نخواهد کرد» نوشته مسعود احمدی کارگردان ونویسنده سینما و تئاتر شیراز تقدیر و تندیس جشنواره  دوازدهمین جشنواره کشوری مهر کاشان؛ را دریافت کرد.

بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با تبریک و ابراز خرسندی از کسب افتخار شیرازی ها با اشاره به اینکه فارس همواره مهد فرهنگ و ادب و هنر بوده و با آثار هنرمندانش و اهالی قلم همیشه افتخا آفرین است، گفت: موضوع یک نمایشنامه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و مطالب پیش پا افتاده و مضامین دم دست نمی‌توانند جوهره اصلی یک متن نمایشی را به خود اختصاص دهند.

این مقام فرهنگی استان افزود: موضوع نمایشنامه باید یکی از مسایل مهم زندگی انسانی و مشکلات اساسی سر راه رشد و کمال انسان را مد نظر قرار دهد تا از ماندگاری و تأثیر گذاری عمیق تر برخوردار باشد.

 ادبیات به ویژه نوع نمایشی آن باید در خدمت فرهنگ سازی، تعلیم و تربیت و پرورش مخاطبان قرار گیرد. بنابراین موضوع نمایشنامه مهم است و علاوه بر انتخاب یک موضوع با ارزش، باید تدبیر هنری و ادبی لازم برای پرورش موضوع و تقویت پایه های اصلی متن نمایشی صورت پذیرد.

مسعود احمدی نیز درباره موضوع نمایشنامه «اروند رود امشب را فراموش نخواهد کرد» گفت: این اثر مستند داستانی از عملیات والفجر ٨  است که در آن غواصان در عملیات موفق شدند.

او افزود: این شیوه نگارشی در سینما به شکلی کاملا ملموس است، اما درتئاتر شیوه‌ای نو به شمار می‌رود و من با نوشتن این نمایشنامه سعی داشتم یاد شهدا و افرادی که سخاوتمندانه در این عملیات حضور داشته‌اند را زنده نگه دارم.

احمدی با اشاره به این‌که داشتن چنین جشنواره های هنری در کشور باعث زنده نگه داشتن ٨ سال دفاع مقدس در دل هنرمندان است، گفت: امیدوارم که این جشنواره ها افزایش پیدا کند و در سراسر کشور رونق روز افزون داشته باشد.

مسعود احمدی کارگردان و مستند ساز، متولد ۱۳۶۰ بوشهر است که افتخاراتی چون فیلمبرداری بیش از ۲۰۰ فیلم مستند، کوتاه، نیمه بلند، برنده بهترین فیلم از سومین جشنواره سراسری اهواز سال ۱۳۸۴، برنده بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره بین المللی رشد سال ۱۳۸۵، برگزیده بهترین فیلم از جشنواره آسیب‌های اجتماعی سال ۱۳۸۴، پذیرفته شده در جشنواره بین المللی سیدنی استرالیا همگی برای فیلم ( واحه ) در سال ١٣٨٦ را در کارنامه خود دارد.

این نویسنده و کارگردان شیرازی، نمایشنامه های زیادی را کارگردانی کرده است که از آن جمله می توان به «خدای مورد نظر در دسترس نمی باشد»، «زار»، «خواب گردها» ، «فراموشی»، «کندو»، و نویسندگی نمایشنامه‌های «اطاق گمشده»، «ازت متنفرم»، «پرسونا»، «حجله خاموش» و «کلکسیونر» اشاره کرد.

 




نظرات کاربران