در حال بارگذاری ...

«دا‌» از فارس به جشنواره فجر می‌آید

نمایش «دا» به نویسندگی مشترک فاطمه رضایی، محمدرضا طاهری و کارگردانی زهرا تنوری از فسا به عنوان ١٠ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر انتخاب شد.

به گزارش تئاتر فارس، از میان ۱۰۴ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ۸ اثر برای حضور در بخش نسل نو این دوره از جشنواره انتخاب شدند که یکی از این آثار به صورت مشروط پذیرفته شده است. همچنین پیش از این ۲ نمایش «تشریفات» به نویسندگی احسان غفوری و کارگردانی رامین اکبری از تهران و «دا» نویسندگی مشترک فاطمه رضایی و محمدرضا طاهری و به کارگردانی زهرا تنوری از فسا از جشنواره تئاتر دانشگاهی در این بخش پذیرفته شدند.
کارگردان نمایش «دا» با بیان اینکه دا در زبان لری به معنای مادر است، افزود: در این نمایش پسر بچه‌ای به نام ضرغام از بدو تولد با مشکل خاصی روبه‌رو است و اهالی روستا با دیدی متحجرانه و ظالمانه نسبت به وی و خانواده‌اش رفتار می‌کنند اما مادر ضرغام در برابر تمامی این ظلم‌ها از پسرش حمایت می‌کند.
طاهری با بیان اینکه این نمایش توسط گروه هنری اتود ارائه شد که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی فسا در جشنواره دانشجویی شرکت کرده بودند، خاطرنشان کرد: اعضای این گروه با ١٠ سال همکاری در سال‌های مختلف موفق به دریافت جوایز استانی جشنواره فجر شدند و به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه می‌یافتند اما آرمان گروه اتود حضور در جشنواره بین‌المللی فجر بود که حاصل شد.
وی تصریح کرد: امسال این گروه از طریق جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی موفق شد که به طور مستقیم به رقابت‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کند و این امر مرهون تلاش‌های ١٠ ساله اعضای گروه، برنامه‌ریزی دقیق و کنار هم قرار دادن علم و تجربه است. کارگردان نمایش «دا» با بیان اینکه بزرگترین حامیان این گروه مخاطبان آن هستند، بیان کرد: در اجراهای عمومی و طنز اجتماعی این گروه در فسا در طول ١٠ روز ٢٣ هزار نفر تماشاچی حضور داشتند که همین امر سبب دلگرمی اعضای گروه اتود می‌شود.
دبیرخانه این دوره از جشنواره فجر با تشکر از تمام گروه‌های شرکت‌کننده در این بخش، آثار منتخب بخش نسل نو سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر به شرح زیر اعلام کرد:- نمایش «کابوس شب نیمه تابستان» به نویسندگی مهدی اسدزاده و کارگردانی شکوفه طاهری از تهران؛ - نمایش «چرخه سودایی» به نویسندگی و کارگردانی محمدجواد مرامی از اصفهان؛ - «یرمای درون من» به کارگردانی و نویسندگی ستاره تبریززاده از اصفهان (مشروط)؛ - نمایش «لوسیا» به نویسندگی و کارگردانی شهاب مهربان‌پور از تهران؛ - «آشپزخانه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رادمند از تهران؛ -«خاطرات هنرپیشه نقش دوم» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی افشین زمانی از تهران؛ - «اکسیژن» به نویسندگی مشترک مهسا غفوریان و مهدی ضیا چمنی و کارگردانی مهدی ضیا چمنی از مشهد؛ - نمایش «خروج اضطراری» به نویسندگی مشترک ساناز اسدی و رافعه رستمی و کارگردانی مهرداد مصطفوی از تهران است.
بر این اساس، جشنواره تئاتر فجر امسال پذیرای ۱۰ نمایش در بخش نسل نور خواهد بود. سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری سعید اسدی یکم تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.


 




نظرات کاربران