در حال بارگذاری ...
«شیدایی» بر قله افتخار جشنواره خمسه

نمایش «شیدایی» به کارگردانی اصغر گروسی فاتح جشنواره خمسه

به گزارش تئاتر فارس، نمایش «شیدایی» از تولیدات واحد هنرهای نمایشی حوزه ی هنری فارس، موفق به کسب جوایز اصلی سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» شد. 

مهدی پارسایی، معاون فرهنگی حوزه هنری فارس ضمن اعلام این خبر گفت: سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی «خمسه» آذرماه جاری در تهران برگزار شد و از استان فارس نمایش شیدایی از تولیدات حوزه ی هنری در بخش مسابقه حضور یافت.

او افزود: در مراسم اختتامیه که با حضور بزرگان فرهنگ آیینی و تئاتر و سینمای کشور برگزار شد، هنرمندان حوزه ی هنری فارس موفق به درخشش و کسب اکثر جوایز اصلی بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای شدند.

پارسایی در تشریح این عناوین گفت:  در بخش مسابقه صحنه‌ای سومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه، اصغر گروسی نویسنده ، کارگردان و بازیگر این نمایش که مسوولیت واحد هنرهای نمایشی حوزه ی هنری فارس را نیز برعهده دارد جایزه اول نمایشنامه نویسی، جایزه اول کارگردانی و جایزه سوم مشترک بازیگری را از آن خود کرد.

وی افزود: علاوه بر موفقیت سه گانه این نویسنده و کارگردان جوان و خوشفکر نمایش، چهارمین موفقیت نمایش «شیدایی» نیز جایزه اول بازیگری بود که به بازی تحسین برانگیز آرش عسکرزاده اختصاص یافت.

معاون فرهنگی حوزه ی هنری فارس گفت: امیدواریم این موفقیت ها سبب رشد و ارتقای هنر دینی و آیینی فارس شود و هنرمندان سختکوش و خوشفکر عرصه ی هنرآیینی در رشته های دیگر نیز بتوانند نام فارس را همچنان در صدر نگه دارند.


 




نظرات کاربران