در حال بارگذاری ...

سه روایت عاشقانه از عشق به صحنه می رود

گروه تئاتر پویا تازه‌ترین نمایش خود در سال جاری را در تماشاخانه استاد هودی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس روی صحنه می‌برد؛ نمایش «سه روایت عاشقانه از عشق» نوشته و کارگردانی عباس چهل تنان است که با حضور بازیگران جوان گروه تئاتر پویا، میزبان عموم علاقه‌مندان و هنر دوستان شیرازی خواهد بود.

به گزارش تئاتر فارس، نمایش « سه روایت عاشقانه از عشق » نوشته و کارگردانی عباس چهل تنان است که با حضور بازیگران جوان گروه تئاتر پویا  میزبان عموم علاقه‌مندان و هنر دوستان شیرازی خواهد بود.

«سه رواست عاشقانه از عشق»  با نگاهی به حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) بازماندگان کربلاست است و در این مسیر روایت قیام و شهادت ایشان را از زبان مشک و آب و خنجر و نیزه  بازنمایی می‌کنند.

عباس چهل‌تنان نویسنده و کارگردان در ادامه فعالیت خود و روایات نمایشی که سالهای قبل از طریق شیوه‌های تعزیه و نمایش به صحنه برده است، این بار در تجربه‌ای متفاوت از تعزیه با الهام از شیوه‌های روایت در نمایش ایرانی در کنار طراحی‌های تئاتر معاصر این اثر را به مدد بازیگران بزرگسال در کنار بازیگران خردسال برای اجرا آماده کرده است.

او درباره این نمایش گفت: با توجه به فعالیت‌های پیشین گروه در زمینه تعزیه، امسال هم با فرم و شکل تازه‌ای از تئاتر دینی در خدمت مخاطبان هستیم و هدف اصلی گروه تئاتر پویا علاوه بر تجربه در فرم‌ها و شیوه‌های اجرایی رسیدن به یک مولفه و زبان نمایشی است.

او افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد و تنگناها و مشکلاتی که گروه‌های نمایشی با آن دست به گریبان هستند و همچنین عدم حمایت همه جانبه از سوی تمامیت مدیریت فرهنگی تنها دلخوشی نمایشگران همدلی و همراهی مخاطبان تئاتر است.

چهل تنان همچنان امیدوار است در آینده علاوه بر حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد همراهی و حمایت سایر نهادها و سازمان‌ها از هنر تئاتر باشیم چراکه بی‌تردید تئاتر می‌تواند به عنوان یک پدیده اجتماعی فرهنگ‌ساز به بهبود معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمک کند.

در این نمایش بازیگران مختلف از نسل های مختلف تئاتر و اعضا گروه  تئاتر  پویا در کنار بازیگران جوانی که سالها قبل در سایر تعزیه های این کارگردان حضور داشتند به ایفای نقش پرداخته اند  که در میان آنها، زاوش تقوایی ، عباس چهل تنان ، محمد علی امیری ،مهری منصوری ، مهرداد نبی زاده ، محمد هاشم زاده ، علیرضا موسوی ، مهدی مصلح ،مهران زارع،  زهرا سلیمانی ، محمد نعمتی، عرشیا  بلند همت، زهرا عسگری و... قرار دارند. همچنین این تئاتر بازیگران خردسالی نظیر پویا چهل تنان، کسری جعفری ،تینا گندم کار ،فرزانه بهاری را جذب هنر نمایش آیینی کرده است.

این درحالیست که بازیگران تصویر ساز  نمایش یادشده  سپیده شاه امیری ، زهرا منوچهری ، فائزه قربانی ، مارال کرمی ، نرگس مردانی ، آزاده سلیمی هستند. همچنین «دو وجب از بهشت»، نوشته فرهاد ارشاد به کارگردانی حمید کفاش  از نمایش های آینده گروه تئاتر پویاست که به زودی روی صحنه خواهد رفت.

نمایش «سه روایت عاشقانه از عشق» از ۱۶ آبان ماه هرشب در تماشاخانه استاد هودی روی صحنه می رود.

 




نظرات کاربران