در حال بارگذاری ...

در کافه کتاب شیراز همه می خندند

چهارشنبه تئاتر این هفته با هدایت نادیا امیری نمایشنامه ای را در قالب داستانی با پرداختن به موضوع اکسیر خنده و عنوانی تحت نام« آن روز همه می خندند» با حضور بازیگران رادیو شیراز، خوانش می کند.

 
به گزارش تئاتر فارس،نمایشنامه خوانی « آن روز همه می خندند... » به نویسندگی رضا چهره نگار و هدایت نادیا امیری؛ نقش خوانان را بهنام ثمرده، رضا چهره نگار، نادیا امیری، سایه ثمرده برعهده دارند و در ۲۴ شهریور ماه جاری ساعت ۱۸/۳۰ و تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، کافه کتاب شیراز، خوانش می شود.

امیری با اشاره به اینکه نقشهای این نمایشنامه را یک خواهر و برادر که من و بهنام ثمرده آنها را برعهده داریم، گفت: در این داستان یک شخص به نام حجمه از۲۵۰سال آینده اومده که رضا چهره نگار آن را می خواند و شرح صحنه خوان هم سایه ثمرده میباشد و در این ماجرا، حجمه از آینده به گذشته سفر کرده تا اکسیر خنده را برای مردمش که همه مریض و متشنج هستند ببرد.

این بانوی کارگردان می گوید: نیما مقاله ای در مورد خنده نوشته ک در زمان خودش به آن هیچ اهمیتی ندادند و حتا مجوز چاپ نگرفت ولی در زمان آینده به آن اهمیت داده شده و حالا حجمه به دنبال همان اکسیر جادویی خنده می گردد تا مردم سرزمینش را از بیماری نجات دهد.

وی افزود: چون نمایشنامه خوانی بیشتر جنبه شنیداری دارد از ثمرده گوینده رادیو و چهره نگار بازیگر و نویسنده نمایشهای رادیویی استفاده کردم و فکر می کنم که تاثیر گذاری صدا برای مخاطب جذابیت داشته باشد.

نادیا امیری که کارشناس ارشد کارگردانی تاتر از دانشگاه تهران را دارد در پایان اظهار داشت: فعالیت تئاتر را از سال ۷۶ با استاد نادر شهسواری، آغاز کرده و حضور سه ساله پی در پی در جشنواره نمایشهای آیینی سنتی به عنوان بازیگر؛ کارگردانی نمایش کبوتری ناگهان درچهارمین جشنواره سراسری ماه، کارگردانی نمایش های سینما و دوچرخه، اتاقی در هتل پلازا؛ خلسه ی لذت (اجرا در تهران) و کارهای دیگری ک در زمینه گریم و بازیگری و دستیار کارگردان بوده است و همچنین در زمینه تاتر عروسکی و صدا پیشگی تاتر عروسکی نیز فعالیت داشته و اجرای عموم نمایش خاله سوسکه را در کارنامه هنریش دارد.

 

 

 

 

 

 




نظرات کاربران