در حال بارگذاری ...
آغاز «پسامهر» در آستانه مهر؛٢٠هزار تماشاگر میهمان تئاتر خیابانی

شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور در فسا آغاز شد

شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور در فسا آغاز شد؛با توجه به علاقه فراوان مردم شهرستان فسا به نمایش های صحنه ای و خیابانی پیش بینی می شود امسال ٢٠ هزار نفر از این برنامه ها دیدن کنند.

به گزارش تئاتر فارس، آیین گشایش شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور روز گذشته با حضور کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا، جمالی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، باصری شهردار ، نیساری عضو شورای اسلامی شهر و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنرهای نمایشی برگزار شد.

در آیین گشایش این جشنواره معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان فسا با توجه به تاثیرات هنر در بالا بردن سطح فرهنگی و اجتماعی هنر و ایجاد نشاط اشاره نمودند و سپس افزود: هنر واقعی می تواند در تعالی پویایی و رشد جامعه موثر باشد و در کمترین زمان ممکن تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد.

در ادامه جمالی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی از هنرمندان بعنوان سرمایه های این کشور یاد کرد و افزود: هنرمند می تواند با برجاگذاشتن آثار هنری، خود را برای همیشه ماندگار نماید .

سپس باصری شهردار و دبیر چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور و رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا و دبیر شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر جداگانه در خصوص روند اجرایی این جشنواره مطالبی بیان کردند.

در ادامه نیز هنرمندان با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری این رویداد مهم فرهنگی هنری در جنوب کشور را آغاز کردند.

رقابت آثار نمایشی آغاز شد

در رابطه با این رویداد، محمدکاظم رحمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه فراوان مردم شهرستان فسا به نمایش های صحنه ای و خیابانی پیش بینی می شود امسال ٢٠ هزار نفر از این برنامه ها دیدن کنند.

وی افزود : نمایش های خیابانی در باغ کدیوری ؛ باغ ملی و میدان غدیر و نمایشهای صحنه ای در خانه تئاتر سالن استاد سیروس خورشید اجرا می شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا افزود : برای شرکت در این جشنواره ١٠٠ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که پس از مرحله بازخوانی و بازبینی ٢٢ اثر به مرحله پایانی و داوری راه پیدا می کنند .

رحمانی، ادامه داد: روز گذشته نمایش های «معرکه در معرکه» از آباده به کارگردانی خلیل رنجبر و «خرسهای پاندا» به کارگردانی محمدحسین جهانگیری در سالن استاد سیروس خورشید به داوری رسید .

وی با اشاره به برنامه های سه شنبه ٢٣ شهریور این جشنواره در فسا، افزود: نمایش های «پرسونا» از شیراز به کارگردانی محمد هاشم زاده و «اندر احوالات گربه ای که ...» از استهبان به کارگردانی جواد عاجلی ، «مرگ ناصری» به کارگردانی محمدجواد علیمردانی در سالن استاد سیروس خورشید و نمایش «خواب در فنجان خالی» از فسا به کارگردانی فاطمه رضایی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا به روی صحنه می روند.

رحمانی، ادامه داد: چهارشنبه ٢٤ شهریور ماه نیز نمایش های «آلا صبح زود رفت» از فسا به کارگردانی محمد بیژنی نسب ، «کلفت ها» به کارگردانی زهرا تنوری و «جشن سالگرد» به کارگردانی یعقوب پیروزه از فسا در سالن استاد سیروس خورشید به داوری گذاشته می شود. همچنین در بخش های جنبی جشنواره نیز آثار مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس فرهنگ و ارشاد فسا، خبر داد: روز پنج شنبه ٢٥ شهریور ماه ساعت ١٠ صبح مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مسئولین و هنرمندان برگزار و از برگزیدگان جشنواره با لوح سپاس ، جایزه نقدی و تندیس جشنواره تقدیر یعمل خواهد آمد.

این درحالیست که هنرمندان در جشنواره پسامهر در بخش صحنه ای با نمایش هایی از آباده ، شیراز، استهبان ، نی ریز و فسا به رقابت می پردازند ودر بخش خیابانی نیز نمایش هایی ازتهران، آمل، شهرکرد، مسجدسلیمان، اهواز، آبادان، میناب، فیروزآباد، نورآباد و فسا در شهر به اجرا در می آید؛ بیش از ٥٠ اثر خیابانی در نقاط مختلف از جمله پارک ها و میدان ها و خیابان های اصلی شهر فسا اجرا می شود.

شانزدهمین جشنواره استانی تئاتر پسامهر و چهارمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند جنوب کشور که همزمان در فسا برگزار می شود، تا پنجشنبه ادامه دارد و مراسم اختتامیه نیز همان روز برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران