در حال بارگذاری ...

بازبینی های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی فارس آغاز شد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس گفت: دست کم ٩٠ نمایش برای مرحله بازبینی جشنواره استانی پذیرفته شد؛امیر صادقی از فراخوان دوازهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خبر داد

 

امیر صادقی با تاکید بر لزوم ثبت تقاضای کتبی، ادامه داد: تقاضای کتبی اعلام آمادگی جهت بازبینی فقط تا پایان مهلت قانونی قابل بررسی است و هنرمندان شهرستانی نیز می توانند به ادارات خود مراجعه کرده و تقاضای خود را به صورت کتبی نمابر کنند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی تاکید کرد: این نمایش ها طی ١٥ روز توسط هیئت بازبین ها مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ١٠ نمایش برای جشنواره استانی برگزیده می شود.

صادقی با اشاره به اینکه بیست و هفتمین دوره تئاتر استان فارس مهرماه در شیراز برگزار می‌شود،تصریح کرد: از میان نزدیک به ٩٠ نمایش پذیرفته شده در مرحله اول بیش از ٤٠ نمایش از شهرستان ها بود که حضور پربار و موثر شهرستانی ها را نشان می داد.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی تاکید کرد:این نمایش ها طی ١٥ روز توسط هیئت بازبین ها مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت ١٠ نمایش برای جشنواره استانی برگزیده می شود.

وی از تفاوت رویکرد این دوره از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته گفت و تاکید کرد: تلاش می‌شود در داوری‌ها کمترین خطا صورت گیرد.

امیر صاقی همچنین آقایان خلیل مولودی، اصغر زیبایی نژاد و حمید وامق را به عنوان بازبینان بیست و هفتمین جشنواره استانی فارس اعلام کرد و مهدی هنرجویان مشاور محترم هنری و سینمایی مدیر کل ارشاد که به عنوان ناظر، تیم بازبینی را همراهی می کند.

این درحالیست که رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس از فراخوان دوازهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خبر داد.

صادقی با اشاره به اولویت های این جشنواره گفت: آشنایی با سیره و سبک زندگی نبوی و مکتب جعفری و فرهنگ مهدویت و انتظار، انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت(دفاع مقدس و نگاه ویژه به شهدای مدافع حرم) ، سبک زندگی اسلام، ایرانی(عفاف و حجاب، اعتیاد، طلاق، ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی، فرصت ها و تهدید های فضای مجازی) از جمله اولویت های جشنواره مهر کاشان است.

وی اضافه کرد:همچنین حقوق شهروندی و فرهنگ شهرنشینی(فرهنگ و ایین همسایه داری و اپارتمان نشینی ، احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی، تقویت حس احترام متقابل، مسئولیت پذیری و انضباط اجتماعی) از دیگر موضوعات جشنواره به شمار می آید.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی فارس بخش های جشنواره را نمایش صحنه ای ،نمایش خیابانی، کارگاه های اموزشی و نشست های تخصصی عنوان کرد.

وی با اشاره به گاه شمار جشنواره اظهار کرد:اخرین مهلت ارسال متون ۳۱ شهریور ماه،اعلام نتایج بازخوانی متون ۲۰ مهر جاری،بازبینی نمایش ها ۲۰ تا ۳۰ آبان و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم آذر ماه امسال خواهد بود.

صادقی اضافه کرد:نشانه دبیرخانه ،کاشان میدان شورا ، بلوار شهیدان خاندایی، فرهنگسرای مهر صندوق پستی  ۸۷۱۳۷-۱۳۱۱ ، تلفن: ۰۳۱۵۵۴۲۴۲۰۰-۱و شرکت کنندگان جهت ثبت نام و دریافت کدرهگیری می توانند به سایت جشنواره به نشانی mehrfestival.ir مراجعه کرده و نسخه چاپی دریافت کنند.

وی عنوان کرد: متقاضیان بخش صحنه ای می توانند سه نسخه از متن نمایش تایپ شده را از طریق پست به نشانی دبیرخانه جشنواره و متقاضیان بخش خیابانی سه حلقه لوح فشرده از فیلم نمایش را از طریق پست به نشانی دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مقام هنری چکیده سوابق هنری کارگردان در یک صفحه A٤ تایپی، چکیده سوابق هنری گروه در یک صفحه A٤ تایپی، خلاصه متن نمایش در یک صفحه A٤تایپی را از دیگر مدارک مورد نیاز دانست.

 




نظرات کاربران