در حال بارگذاری ...
روزهای بی باران

«روزهای بی باران» در شیراز به صحنه رفت

نمایش «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی با بازی سجاد افشاریان هنرمند شیرازی تا ٦ مردادماه روی صحنه رفت

به گزارش تئاتر فارس، نمایش«روزهای بی باران» که پیش از این بنا بود تا پنجم مرداد جاری، ساعت ١٩ و ٢١ در تماشاخانه استاد سپاسدار شیراز به صحنه برود، به دلیل استقبال علاقه مندان،  ٦ مرداد نیز در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت.

افشاریان: «روزهای بی باران» ظاهری ساده با آدم های واقعی دارد

سجاد افشاریان که برای بازی در تئاتر «روزهای بی باران» به زادگاهش آمده، گفت: امین بهروزی نویسنده و کارگردان نمایش «روزهای بی باران» است که در شیراز من نیز با بازی در این نمایش او را همراهی می کنم و اکنون درحال اجراست.

وی افزود: کارگردان اثر یاد شده در حال آماده سازی این نمایش برای حضور در جشنواره تئاتر فجر است که امیدواریم تا موقعیت اجرا برای آن در جشنواره فراهم شود ، قصد داریم نمایش برای حضور در بخش تولیدات تازه های تئاتر ایران باشد که طرح و ایده نگارش این نمایشنامه تقریبا از دو سال و نیم قبل آغاز شد و تا امروز از همه نمایشنامه هایی که این نویسنده نوشته است بیشتر مورد علاقه اش بوده و به دغدغه هایش نزدیک می باشد.

افشاریان ادامه داد: این نمایش درباره عشق و جای خالی آدم ها در زندگی آنها است. تلاش شده در این اثر نمایشی نگاهی انسانی به روابط عاطفی و پیچیده انسان ها در ایران امروز شود. «روزهای بی باران» ظاهری ساده با آدم های واقعی دارد و از فضایی رئالیستی برخوردار است.

او می گوید: اصل داستان نمایش یک روایت عاشقانه را به تصویر می کشد. بازی ها و نوع بیان دیالوگ ها کاملا رئالیستی و در فضای امروز جامعه رخ می دهد، اما نمایش تقریبا در یک فضای خالی اجرا می شود. چون کار مکان های متعددی مثل بیمارستان و کافه و... دارد به همین جهت با طراح صحنه نمایش به این نتیجه رسیدیم که فضاهای نمایش را با المان های مختلف بازسازی کنیم و بقیه را به تخیل تماشاگر واگذاریم.

بهروزی: نگران بعد از جشنواره هستم

نویسنده و کارگردان «روزهای بی باران» نیز درباره دریافت کمک هزینه جشنواره توضیح داد: فعلا که یک شماره کارت برای پرداخت قسط اول جشنواره از من گرفته اند، اما هنوز پولی دریافت نکرده ام، اما با وجود کمبود بودجه تا امروز جشنواره منظم و با برنامه ریزی جلو رفته است. من بعد از یک دهه است که به عنوان کارگردان در جشنواره حضور دارم اما نسبت به گذشته جشنواره را با نظم بیشتری می بینم.

بهروزی در ادامه یادآور شد: بیشتر از اینکه نگران جشنواره باشم نگران بعد از جشنواره هستم و امیدوارم موقعیت اجرای عموم برای آثار بخش تولیدات تازه های تئاتر بعد از پایان جشنواره فراهم شود. امسال تنها ۱۰ کار تولیدی در جشنواره حضور دارد که ۷ اثر از تهران هستند که با وجود کم بودن آثار، برنامه ریزی برای اجرای عمومی آنها نباید کار سختی باشد.

نمایش «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی یکی از آثار انتخاب شده برای حضور در مرحله نهایی تازه های تولید تئاتر ایران در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است. سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی و سوگل خلیق بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش «روزهای بی باران» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی تا ٥ مرداد جاری در دو سانس ساعت ١٩ و ساعت ٢١ در تماشاخانه استاد سپاسدار شیراز به نشانی چهارراه حافظیه، طبقه فوقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و ٦ مرداد در تالار حافظ  روی صحنه می رود.

 




نظرات کاربران