در حال بارگذاری ...
امیرصادقی:

دومین دوره دانشگاه تابستانه انجمن نمایش فارس برگزار می‌شود

استادان برجسته کشوری در بخش هنرهای نمایشی دور دوم دانشگاه تابستانه فرهنگ و هنر حضور دارند؛ رئیس انجمن نمایش فارس از برگزاری اولین دوره ورکشاپ «کشف عناصر چهاگانه در زبان بدن» با حضور دکتر ویزناموند کوزلووسکا، در شیراز خبر داد.

به گزارش تئاتر فارس، رئیس انجمن نمایش استان فارس با اعلام این مطلب ، گفت: امسال در مرداد ماه  دومین دوره دانشگاه تابستانه با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

آغاز دوره دوم تابستانه آموزش های تخصصی تئاتر

امیر صادقی با بیان اینکه در سال گذشته اولین دوره دانشگاه تابستانه در بخش پرفورمنس با حضور محمود رضایی رحیمی کارگردانی و دراماتورژی با حضور دکتر قطب الدین صادقی و برگزاری ورکشاپ های بدن ریتم و تمپو برگزار شد، برگزاری این کارگاه ها و نشست ها را از سوی هنرمندان تئاتر فارس مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به تجربه خوب سال گذشته امسال نیز تصمیم بر این شد دوره دوم آموزش های تخصصی تئاتر در دانشگاه تابستانه را در راستای آموزش سطح کیفی هنرمندان استان برگزار نمائیم.

وی از برگزاری هفته نمایش از ٨ تا ١٥ مردادماه خبر داد و عنوان کرد: دانشگاه تابستانه در این هفته از حضور اساتید کشوری بهره خواهد برد و برنامه های به شیوه ایست که چهره های مطرح علمی هنرهای نمایشی در شیراز به طرح مباحث تخصصی می پردازند.

صادقی سپس برنامه ورکشاپ ها را برشمرد و گفت: هشتم و نهم مرداد، استاد داریوش مودبیان در خصوص بازیگری، استاد ایوب آقاخانی ١٠ و ١١ مرداد پیرامون «نمایش نامه نویسی و تحلیل نمایش»، استاد علی جعفری ١٢ و ١٣ مرداد با موضوع «نقد نمایش و چگونگی نقد اثر نمایشی» و استاد کیومرث مرادی چهاردهم و پانزدهم مرداد پیرامون کارگردانی به آموزش علاقه مندان هنرهای نمایشی می پردازند.

رئیس انجمن نمایش فارس، افزود: این درحالیست که بعد از اتمام دوره ها گواهینامه حضور در کلاس ها از طریق دانشگاه فرهنگ و هنر و انجمن نمایش صادر می شود.

برگزاری کارگاه «کشف عناصر چهاگانه در زبان بدن» توسط دکتر ویزناموند کوزلووسکا

صادقی همچنین از برگزاری اولین دوره ورکشاپ «کشف عناصر چهاگانه در زبان بدن» با حضور خانم دکتر ویزناموند کوزلووسکا دکترای زیبایی شناسی هنرهای نمایشی استاد دپارتمان هنرهای زیبایی دانشکده فلسفه دانشگاه یاگیلوئیان کاراکوف لهستان از ٤ الی ٨ مرداد ماه در شیراز خبر داد.

وی یادآور شد: همچنین دومین دوره ساخت عروسک های پیشرفته شامل عروسک های میله ای پیشرفته و نخی پیشرفته و عروسک سایر زیر نظر صبا سعادت در مرداد ماه برگزار خواهد شد.

صادقی افزود: اولین دوره مقدماتی ساخت عروسک های کلاسیک عروسک های دستکشی، نخی و میله ای در اسفند ماه سال گذشته برگزار شده بود مجدداً همزمان با دوره دوم برگزار خواهد شد.

در پایان دوره گواهینامه پایان دوره این ورکشاپ توسط انجمن نمایش استان فارس به شرکت کنندگان اعطا خواهد شد.

 

 




نظرات کاربران