در حال بارگذاری ...

نمایش عروسکی «حسن و لوبیای سحرآمیز» به صحنه رفت

تئاتر عروسکی«حسن و لوبیای سحرآمیز»: در تماشاخانه استاد هودی، کاری تازه از گروه تئاتر شهر است که به مدت ١٥ شب ساعت ٢٠ به صحنه می‌رود.

به گزارش تئاتر فارس، «حسن و لوبیای سحرآمیز» نمایشنامهای از فاطمه ابطحی که اقتباسی است از داستان جک و لوبیای سحرآمیز در تماشاخانه استاد رحیم هودی به روی صحنه خواهد رفت.

این اثر نمایشی با هدایت نرگس شیرازی نژاد فارغ التحصیل رشته کارگردانی نمایش و با همراهی جمعی از دانش آموختگان رشته نمایش و به شیوه ای عروسکی معروف به بونراکو، روایت گر قصه زندگی پسرکی بازیگوش به نام حسنی خواهد بود که با مادرش در یکی از روستاهای شمال ایران زندگی می‌کنند.

داستان این نمایش که ویژه رده سنی کودکان است با شعر و موسیقی همراه است. روایتی سرشار از پندهای آموزنده که پیش از این نیز از قاب تلویزیون به شکل‌های دیگری به تصویر کشیده شده است. اما این بار اعضای گروه تئاتر شهر تصمیم گرفته‌اند که این نمایش شاد کودکانه را به شیوه‌ای عروسکی بر صحنه تئاتر تقدیم نگاه مخاطبان خود کنند. 

عوامل اجرایی این نمایش عروسکی که در زمانی پنجاه دقیقه ای و از روز عید سعید فطر میزبان علاقه‌مندان است امیدوارند با توجه به تتغییرات صورت گرفته در تماشاخانه استاد هودی که با تعویض و بازسازی صندلی های این سالن نمایشی همراه بوده است، بتوانند لحظات خوبی را برای مخاطبان خود رقم بزنند.

فرناز محمدی، فاطمه غیثی، راحیل دهداری، نکیسا ادیب، زهرا میرزایی، بهار جهانگیر، سحر زنهاری، الناز زارعی، پگاه جوهری، سولماز منتصری، حدیث خادمی میلانی، آزاده سلیمی، ساناز حدادیان و آیدا فضیلت عروسک گردانان این نمایش هستند.

دیگر عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: سازندگان عروسک‌،  زهرا قربانی و ملیحه زحمتکش که از عروسک سازان باسابقه استان فارس نیز هستند. ابوالفضل فرهادی، طراح صحنه، حمید هاشم زاده، طراح نور و محسن گل آرایش، طراحی پوستر و بروشور.

گروه تئاتر شهر پیش از این با اجرای نمایش کسوف موفق به کسب عنوان اثر برگزیده در جشنواره تئاتر استانی فارس و همین طور جشنواره منطقه سه کشور و در نهایت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شده بود، با همراهی سایر اعضای گروه به مدت پانزده شب از ساعت ٢٠ پذیرای مخاطبان هنر تئاتر خواهد بود.

در این نمایش الهام موسوی، ابوالفضل بوستانی، حسن فلاح زاده، نرگس شیرازی نژاد ، پوریا احمدی، نجلا شریفی و سمیرا عزیز نژاد به عنوان صداپیشه گروه اجرایی را همراهی خواهند کرد.

همچنین، الهام مقتدی به عنوان دستیار کارگردان در کنار محمد قائدنیا مدیر صحنه، آرمین حمدی پور مدیر اجرایی، فریال رشیدی منشی صحنه، محمود علمدار ساخت دکور از دیگر اعضای گروه اجرایی این نمایش هستند.

علاقه مندانی که تمایل دارند تا به دیدن نمایش ٥٠ دقیقه ای بنشینند، می توانند به سایتwww.irantic.com مراجعه کنند.

 تئاتر عروسکی «حسن و لوبیای سحرآمیز» در تماشاخانه استاد هودی، به مدت ١٥ شب تا انتهای تیر ماه جاری هر شب ساعت ٢٠ روی صحنه است.

 




نظرات کاربران