در حال بارگذاری ...

ساخت مجموعه تئاتر شهر شیراز

«در صورت تکمیل مجموعه تئاتر شهر شیراز جشنواره تئاتر فجر سال ٩٥ به صورت متمرکز برگزار می‌شود.» این خبری خوب و البته با اما و اگر برای اهالی تئاتر و تئاتر دوستان استان فارس است که توسط امیر صادقی، رئیس انجمن نمایش استان فارس، در گفت‌وگو با مطرح شد.

به گزارش تئاترفارس، صادقی می‌گوید: « ٥٠ درصد کار ساختمانی مجموعه تئاتر شهر تمام شده است که به دلیل نبود بودجه کار به صورت نیمه تعطیل درآمد» با وجود اینکه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای تدوین بودجه ٩٥ خبر از دو برابر شدن بودجه هنرهای نمایشی دادند اما به گفته صادقی هنوز در استان‌ها نمودی نداشته است.

با این حال وی امیدوار است که تا قبل از برگزاری جشنواره تئاتر فجر این مجموعه به اتمام برسد تا بتوان تئاترهای دوره جدید جشنواره فجر را در سالن‌های مجموعه تئاتر شهر دید.

رئیس انجمن نمایش استان فارس بر این باور است که ورود بخش خصوصی و خیران می‌تواند در این زمینه سرعت بخش باشد و کمک به تکمیل زیرساخت‌های مرتبط با فرهنگ به ارتقا این مقوله بسیار موثر در جامعه کمک می‌کند.

مجموعه تئاتر شهر شیراز که در مجموعه ابوریحان در دروازه کازرون قرار دارد شامل سه سالن نمایش به نام‌های سالن استاد لایق، سالنا ستاد بابا ملکی و سالن ابوریحان است. بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در مراسم‌های مختلف نوید ساخت این مجموعه را به هنرمندان شیراز داده است.

در یک سال گذشته این امر به یک مطالبه جدی از سوی هنرمندان شهر شیراز مطرح شده و مریدی قول داده است که این مجموعه هرچه سریعتر ساخته و تکمیل شود.

 




نظرات کاربران