در حال بارگذاری ...
استاد نادعلی شجاعی در حاشیه کارگاه آموزشی تئاتر در گراش:

چشم‌انداز نمایش منطقه روشن است

استاد نادعلی شجاعی، بازیگر و کارگردان و مدرس تئاتر، کارگاه تئاتر را به مدت سه ‌روز در چهارمین جشنواره نمایش کل گراش برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در فارس، کارگاه تئاتر در طی سه روز، از چهارشنبه ۱۰ اسفند تا جمعه ۱۲ اسفند در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

 این کارگاه که زمینه‌های مختلف هنرهای نمایشی را پوشش می‌دهد، در سالن سینما فرهنگ گراش برگزار شد.

نادعلی شجاعی در گفتگو با ایران تئاتر گفت: در این کارگاه سه‌روزه، بخش‌های مختلفی از هنرهای نمایشی از جمله نویسندگی، کارگردانی و بازیگری مطرح شد. این کارگاه به صورت تئوری و عملی بود و شرکت‌کننده‌ها هم طرح نویسندگی زدند و هم بازیگری و کارگردانی.

وی افزود: استعدادهای زیادی در بخش‌های مختلف دیدم، بعضی در کارگردانی، بعضی در بازیگری. با توجه به این علاقه و استعداد، من چشم‌انداز خوبی را برای نمایش گراش و منطقه می‌بینم.

دکتر شجاعی با اشاره به جشنواره کل گراش افزود: چهار نمایشی که در جشنواره دیدم، در مجموع خوب بود. با توجه به این که گروه‌ها بیشتر تازه‌کار بودند و از شهرهای منطقه آمده بودند، می‌توان آینده خوبی را برای نمایش منطقه پیش‌بینی کرد، البته اگر کارهایشان استمرار داشته باشد و مداوم کار کنند.

 سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، برای بالا بردن سطح علمی و آموزشی جشنواره نمایش کل گراش، از دکتر شجاعی دعوت کردیم که کارگاه آموزشی را در طول جشنواره برگزار کند. امیدوارم علاقه‌مندان از این فرصت استثنایی برای ارتقای سطح هنری نمایش در منطقه استفاده کنند.

سجاد فتحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، که شخصا پیگیری برگزاری این کارگاه را به عهده گرفته بود افزود:

در راستای برگزاری ویژه‌برنامه‌های آموزشی هنر برای همه، با پیگیری‌هایی که انجام شد و موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس، شهرستان گراش میزبان این دوره آموزشی در منطقه جنوب فارس شد. به هنرجویان در طی سه روز به صورت فشرده، آموزش داده شد.

انشالله قصد داریم علاوه بر نمایش، در دیگر رشته‌های هنری هم از اساتید مطرح در جهت ارتقای سطح دانش هنرمندان استفاده کنیم.

  

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران