در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در آیین گشایش جشنواره تئاتر فجر منطقه 4 مطرح کرد:

برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای، به تجهیز زیرساخت‌های تئاتر در استان‌ها کمک می‌کند

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین گشایش جشنواره تئاتر فجرِ منطقه ۴ کشور، تاکید کرد میزبانی از این رویداد هنری، فرصتی فراهم کرده تا تالارهای نمایشی شیراز تجهیز شوند.

به گزارش ایران تئاتر، آیین گشایش بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه 4 (فارس)، دیروز (پنجشنبه 22 دی) در سالن استاد لایق شیراز، با حضور اعضای گروه‌های شرکت‌کننده، داوران، علاقه‌مندانِ تئاتر و هنرمندان پیشکسوت از جمله مهدی فقیه و نادر شهسواری، برگزار شد. 

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دبیر جشنواره منطقه 4، در آغاز این آیین گشایش در سخنانی گفت: «دور هم جمع شده‌ایم تا رقابت اهالی هنرهای نمایشی را در آیین و محفلی صمیمی افتتاح کنیم و امیدواریم باعث شود تا چند روزی که میهمانان هنرمند از ۸ استان کشور در شهر زیبای شیراز حضور دارند، با خرسندی و رضایت آغازگر راه باشیم و در مرحله نهایی جشنواره فجر نیز شاهد موفقیت‌ها، رشد و بالندگی پیش از پیش تئاتر و هنرمندان کشور و استان فارس باشیم«.

او ادامه داد: «امروز آغازگر جشنواره منطقه‌ای چهار کشور با حضور هنرمندانِ استان‌های اصفهان، کرمان، قم، سیستان بلوچستان، بوشهر، مازندران و یزد هستیم و سعی کرده‌ایم از تمام ظرفیت زیرساختی شیراز استفاده کنیم تا آثار در آنها به نمایش گذاشته شوند. علاقه‌مندان می‌توانند در تماشاخانه‌های استاد لایق، استاد هودی، سالن سبز مجموعه هنر شهر آفتاب، حافظ و ابوریحان، به دیدن اجراهای جشنواره بنشینند.»

قانعی با اشاره به اینکه در روز اختتامیه، چهار اثر از این هشت استان به مرحله نهایی راه خواهند یافت، افزود: «جشنواره منطقه‌ای برای ما در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس فرصتی فراهم کرده تا بتوانیم دستی بر تالارها بکشیم و امیدوارم تا این حداقل تلاش دست‌اندرکاران باعث رضایت هنرمندان باشد و اگر از این دست رویدادها مکرر اجرا شود، باعث می‌شود تا تجهیزات لازم و وضعیت زیرساختی، بیشتر از قبل فراهم شود.»

در ادامه این آیین، مهدی فقیه، هنرمند پیشکسوت استان فارس که به عنوان داور هم در جشنواره تئاتر فجر منطقه 4 حضور دارد، ضمن خیر مقدم به حاضرین، گفت: «همه دست‌اندرکاران جشنواره در این موقعیت خوب کار کردند تا هنرمندان دور هم جمع شدند.»

او افزود: «هنرمندان استان فارس از گذشته تا کنون بسیار زحمت کشیده‌اند و حتی همین سالن را خود ما ساختیم و چوب‌های همین صحنه را خود من کوفتم.»  

ایی هنرمند پیشکسوت، تماشای تئاتر خوب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: «در گذشته ما از دورترین نقاط شهر،  بچه‌ها را با اتوبوس می‌آوردیم که تئاتر ببینند. حتی در جایی که مردم جمع می‌شدند، تئاتر اجرا می‌کردیم. مثلا در قهوه‌خانه‌ای در دروازه کازرون، هر کس می‌آمد یک چایی بخورد، یک تئاتر هم برایش اجرا می‌کردیم.»

او در پایان با ابراز خرسندی از حضور در این رویداد هنری گفت: «خوشحالم که با صالحین محشور شدم، چون شما صالحین هستید که امروز در نقطه عطف هنر به ویژه تئاتر فعالیت می‌کنید.»

بیست‌و‌هفتمین جشنواره تئاتر فجر مناطق کشور- منطقه 4 (فارس) که از پنجشنبه 22 دی آغاز شده است، روز یکشنبه 25 دی با برگزاری آیین پایانی در ساعت 18 در تالار حافظ شیراز، به پایان خواهد رسید.

 




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت
گفت‌وگو با نادر شهسواری، پیشکسوت تئاتر فارس

توجه هنرمندان جشنواره‌های منطقه‌ای به مولفه‌های بومی و متون ایرانی را به فال نیک باید گرفت

نادر شهسواری، هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس، تاکید کرد توجه هنرمندان به مولفه‌های بومی و متون ایرانی در جشنواره‌های منطقه‌ای کشور را باید به فال نیک گرفت. 

|

مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

جشنواره زیرساخت‌های هنری را تقویت می‌کند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

جشنواره زیرساخت‌های هنری را تقویت می‌کند

حمید رضا قانعی دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه پارس، می‌گوید: اجرای جشنواره‌های منطقه‌ای و کشوری در شهر شیراز علاوه بر تقویت زیر ساخت‌های عرصه هنر‌های نمایشی، معرفی ظرفیت‌های هنری، گردشگری، باستانی و طبیعت فارس را در بر دارد

|

نظرات کاربران