در حال بارگذاری ...
در ادامه برنامه های آموزشی موسسه هنرهای نمایشی فارس:

کارگاه سه روزه جادوی تئاتر به زبان آدمیزاد در کوهچنار برگزار شد

کارگاه«جادوی تئاتر به زبان آدمیزاد» با استقبال هنرمندان شهرستان کوهچنار به مدت ۳ روز، از چهارشنبه ۱۱ خرداد تا جمعه ۱۳ خرداد در آمفی تئاتر شهرستان کوهچنار برگزار شد. این کارگاه با تدریس نوید جعفری، نایب رئیس انجمن نمایش فارس، بازیگر، کارگردان،طراح صحنه و مدرس تئاتر و با همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد و انجمن نمایش کوهچنار به صورت رایگان برگزار شد..

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی موسسه هنرهای نمایشی فارس، آموزش تئاتر به‌صورت اصولی در استان فارس در دستور کار این موسسه قرارگرفته است و کارگاه‌های مختلفی در شهرستان‌های استان فارس با حضور مدرسان و هنرمندان استان در حال برگزاری است.

در طی دو ماهه اردیبهشت و خرداد در ۱۸ شهرستان فارس و با حضور مدرسان تئاتر استان فارس کارگاه‌های تئاتر خلاق به‌صورت رایگان و با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

شهرستان کوهچنار از شهرستان‌های تازه تأسیس استان فارس به‌عنوان یکی از مراکز آموزش در طی روزهای ۱۱ تا ۱۳ خردادماه میزبان نوید جعفری کارگردان، طراح، بازیگر و مدرس تئاتر بود.

در این کارگاه ۳ روزه که به همت موسسه هنرهای نمایشی فارس، موسسه هنرهای نمایشی شعبه شهرستان کوهچنار و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در محل آمفی‌تئاتر شهرستان برگزار شد، با استقبال خوب هنرمندان و علاقه‌مندان همراه بود و نزدیک به ۳۵ هنرجو در این دوره شرکت داشتند.

نوید جعفری مدرس دوره با بیان اینکه آموزش بخش اصلی فعالیت‌های موسسه هنرهای نمایشی فارس است افزود: نیاز به آموزش نیازی است که همواره باید به آن توجه ویژه داشت و هرگز از اولویت خارج نمی‌شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهچنار و زهره محمدی مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه افزود:

در این دوره سه روزه شاهد حضور علاقه‌مندان نوجوان و جوان پرشور شهرستان کوهچنار بودم، علاقه‌مندانی که با تمامی مشکلات و اینکه متأسفانه چه پیش از تصویب طرح شهرستان شدن و چه قبل از آن از امکانات معمولی فعالیت‌های فرهنگی و هنری برخوردار نبوده‌اند و به‌صورت خودجوش و به همت زهره محمدی هنرمند جوان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توانسته‌اند جلسات هفتگی تئاتر را برگزار کنند.

این هنرمند تئاتر افزود: در طی این دوره در دو بخش تئوری و عملی و با رویکرد متد تئاتر خلاق و بداهه سازی که شیوه‌ای نوین در آموزش تئاتر به‌صورت مدرن است، علاوه بر توجه به اصول مقدماتی تئاتر تلاش کردیم به شیوه‌های پرداخت ایده و خلاقیت ذهنی بازیگر توجهی ویژه داشته باشیم.

مدرس دوره‌های تئاتر خلاق افزود: هنرهای نمایشی همانند سایر علوم و پدیده‌های هنری و غیر هنری در طی سال‌ها و با گذر زمان دچار تغییرات و آموزه‌های مختلفی شده است که نیاز به رسیدن به شیوه‌های متفاوت و نو آموزشی با تکیه بر دانش و تمرینات عملی بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

جعفری اظهار امیدواری کرد با توجه به نیازهای سخت‌افزاری همانند سالن اجرا و پلاتو‌های تمرین در شهرستان‌ها امیدواریم که به همت همه مسئولان و نهادهای مختلف در شهرستان‌ها شاهد بهسازی و تأسیس فضاهای مختلف فرهنگی و هنری در هر شهرستان باشیم تا هنرمندان هر شهر بدون دغدغه بتوانند تنها به تولید و اجرا بپردازند.

وی در خاتمه اظهار داشت: از مدیران و مسئولان شهرستان کوهچنار تقاضا دارم با توجه به اینکه هنر راهی بی‌خطر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی است در خصوص ساخت پلاتو اجرای تئاتر در حیاط مجموعه فرهنگی و در مجاورت آمفی‌تئاتر مساعدتی ویژه داشته باشند.

زهره محمدی، مدیر موسسه هنرهای نمایشی شعبه کوهچنار گفت: با توجه به اینکه شهرستان کوهچنار از پتانسیل بالایی برخوردار بوده است، نیاز اساسی به آموزش در این زمینه در بین علاقه‌مندان به‌خصوص علاقه‌مندان نوجوان احساس می‌شد که به لطف خدا و با همکاری انجمن نمایش استان توانستیم کارگاه آموزشی سه روزه تئاتر خلاق را با حضور استاد گران‌قدرمان جناب آقای نوید جعفری برگزار کنیم که ایشان با برنامه‌ریزی‌های دقیق توانستند به بهترین نحو مسائل آموزشی موردنیاز در زمینه‌ی نویسندگی، بازیگری، کارگردانی و تحلیل متن و شناخت متون نمایشی را به‌صورت تئوری و عملی آموزش دهند و خدا را شکر مورد استقبال بی‌نظیر از طرف هنرجویان قرار گرفت، تشکر ویژه داریم از انجمن نمایش استان و اداره‌ی فرهنگ و ارشاد کوهچنار، مدیران همراه رسانه کوهمره و چنار نیوز که همکاری‌های لازم را با انجمن نمایش شهرستان در برپایی این کارگاه داشتند و انشاالله که در آینده هم بتوانیم بیشتر شاهد چنین برنامه‌هایی در عرصه‌ی هنر‌های نمایشی و در سطح شهرستان کوهچنار باشیم.

محمدی افزود: با استعانت از خدای منان و با شور و عشقی که در علاقه‌مندان تئاتر در شهرستان کوهچنار مشاهده می‌شود قصد داریم برنامه هفتگی هنرمندان را با رویکرد تولید و آموزش در بخش‌های تئاتر خیابانی و صحنه‌ای ادامه دهیم و انشالله با برطرف شدن مشکلات سخت‌افزاری بتوانیم در سال‌های آینده در تئاتر استان بتوانیم تئاتر کوهچنار را معرفی نماییم.

محمدی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که برگزاری برنامه‌های آموزشی ادامه داشته باشد و افزود خوشبختانه استاد نوید جعفری با توجه به پتانسیل بالای هنرمندان تئاتر این قول مساعد را دادند که به‌صورت مستمر و در طول سال به‌عنوان مدرس و مشاور در کنار شعبه موسسه هنرهای نمایشی شهرستان کوهچنار همکاری داشته باشند.

 




مطالب مرتبط

نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان
نگاهی به نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰»

سیاه بازی در خاطره ابوریحان

نمایش سیاه بازی «خواستگاری کتی ۲۰۲۰» به نویسندگی و کارگردانی علی ثابت در تماشاخانه ابوریحان میزبان علاقه مندان است، نوید جعفری کارگردان و منتقد تئاتر و سینما در یادداشتی به نقد و بررسی این نمایش پرداخته است.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

نظرات کاربران