در حال بارگذاری ...

جشن روز جهانی تئاتر در لار برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی هنرهای نمایشی با حضور فعالان فرهنگ و هنر شهر لار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، “عنایت الله موحدی” سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان پیرامون اهمیت و جایگاه هنر نمایش در ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه و توانایی این هنر در کاهش آسیب‌های جمعی جامعه و رویکرد جدید به هنر به عنوان ابزار درمان، به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت؛ هنر نمایش، هنر دگرگونه زیستن است و بازیگر صحنه نمایش هر بار که در نقشِ جدید فرو می رود ولباسی از نوع دیگر می پوشد تا با زبان هنر، حقیقت را با رنگ و لعابی دیگرسان بروز و ظهور دهد، گویا حیاتی دیگر را تجربه می کند و به تعبیر معارف ناب اسلامی نیستی و حیات دوباره و چندباره را با تمام وجود درک می کند.

وی در ادامه افزود :اگر رستاخیز طبیعت در بهار، هرسال یک بار حیات دوباره و فرصت دوباره زیستن و وجود فرجام جاویدان را به جهانیان نشان می دهد؛ هنرمند تئاتر هر روز این بروز و افول را در قالب نقش‌ها تجربه می کند! و فرصت خود بودن و خدایی شدن را لحظه به لحظه در دستان خویش احساس!

موحدی افزود:از همین روست که هنرمند حقیقی، همواره وجودی بهاری دارد و دیدارش و شنیدارش نشان حقیقت و کردارش ایزد نماست، سابقه تاریخی هنر نمایش لارستان و ظرفیت حضور نسل جدید در این عرصه و تجارب ارزنده پیشکسوتان می تواند بار دیگر نمایش لار را در سطح کشور زبانزد خاص و عام کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار در هاتمه گفت: تلاقی بهار طبیعت با سالروز بزرگداشت جهانی هنر جاودان نمایش، بر همه دوستداران هنر تبریک عرض نموده و امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر، پرده از آفتاب عالمتاب حقیقت برداریم و صلح، دوستی، نشاط و شادابی را به بشریت هدیه کنیم.

در این مراسم که به همت “انجمن نمایش” و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان برگزار شد از فعالان نمایش در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد و “محسن بشیری” و “علیرضا سقاییان” از فعالان نمایش لارستان به اجرای نمایش پرداختند و همچنین اجرای حرکت زنده نمایشی روی صحنه(پرفورمنس اکت) توسط هنرمندان تئاتر و گرفتن عکس یادگاری بود.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران