در حال بارگذاری ...

ضیافت تئاتری‌ها: شش روز با هشت نمایش در سومین جشنواره کل

هشت نمایش از گراش، لار و اوز در سومین جشنواره نمایش کل گراش از جمعه ۲۰ تا چهارشنبه ۲۵ اسفندماه به روی صحنه سینما فرهنگ می‌رود. این جشنواره قرار بود در بهمن‌ماه برگزار شود اما به دلیل قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در منطقه، به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از فارس، چهار نمایش از گراش، دو نمایش از لار و دو نمایش از اوز در سومین جشنواره حضور دارند. تنوع محتوایی و ژانری نمایش‌ها از جمله در انواع طنز، درام، مذهبی، زندگی‌نامه‌ای و عروسکی را هم باید به این نکته افزود. این نمایش‌ها به شرح زیر است:

 

آخرین گره / ک: ماشاالله بلبلی/ ن: حسین دشت‌بان / ۳۰ دقیقه / عروسکی، نوجوان / گراش

 

آی. سی. یو. / کارگردان: احسان‌ شامحمدی / نویسنده: هادی امامی مقدم / ۶۰ دقیقه / طنز اجتماعی / گراش

 

خانم م. رحیمی / ک. ن.: فاطمه‌ابراهیمی / ۳۵ دقیقه / درام زندگی‌نامه‌ای / گراش

 

سخنرانی دلقک / ک. ن: جعفر کمالی / ۶۰ دقیقه / درام / اوز

 

شغال / ک: یاسمن عطایی / ن: مهران مقدر / ۵۰ دقیقه / لار

 

گُرمو / ک. ن.: مجتبی حسینی قیری / ۶۰ دقیقه / طنز / گراش

 

گل یاس / ک: علیرضا سقائیان / ن: محمود استادمحمد / ۳۵ دقیقه / درام مذهبی / لار

 

هفت دقیقه / ک: علیرضا خادم‌پور و آذین کرامتی / ن: استفانو ماسینی / ۷۰ دقیقه / درام /اوز اوزمحمدعلی شامحمدی، رییس انجمن نمایش گراش و دبیر جشنواره، در مورد برگزاری جشنواره گفت: «با تثبیت شدن وضعیت کرونا در شهرستان و امید به بهبودی این وضعیت، ستاد کرونای شهرستان موافقت کرد که این جشنواره با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. با تصمیم دبیرخانه‌ی جشنواره و به احترام گروه‌های نمایشی که در این مدت منتظر برگزاری جشنواره بودند، هفته‌ی آخر اسفند را زمان مناسبی برای برگزاری جشنواره دیدیم.»

 

شامحمدی گفت: «قصد داریم در کنار این ضیافت تئاتری از سطح منطقه که باعث ارتباط بیشتر گروه‌های نمایشی و در نهایت تقویت هنر نمایش در منطقه خواهد شد، روی بحث آموزشی جشنواره هم تمرکز کنیم. به همین خاطر در پایان همه‌ی نمایش‌ها، جلسه‌ی نقد و بررسی با حضور اساتید و علاقه‌مندان برگزار خواهد شد. چند کارگاه آموزشی نیز با تدریس اساتید استانی و کشوری برگزار می‌شود. در روزهای آینده، برنامه‌ی کارگاه‌های جشنواره نیز اعلام خواهد شد

 

سومین جشنواره نمایش کل را انجمن نمایش شهرستان گراش با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه برگزار می‌کند..»

 

 

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران