در حال بارگذاری ...

طنز موقعیت با نمایش «گذشته هر کسی به خودش مربوطه»

نمایش «گذشته هر کسی به خودش مربوطه» که حکایتی از سرگذشت «واسیلی یویچ» در مواجهه با دختر مورد توجهش و خواستگاری و ماجراهای طنز این نمایش است و در سالن بلک باکس مجموعه فرهنگی سینمایی هنر شهر آفتاب تا ۱۲ اسفندماه جاری ادامه دارد.

به گزارش تئاتر فارس، داستان نمایش به سرگذشت «واسیلی یویچ» می‎پردازد که برای سر و سامان دادن به زندگی خود، نیت خیر خواهانه‎ای نشان می‎ دهد و از دختر مورد توجهش خواستگاری می کند و در مواجهه با وقایع پیش آمده تصمیمات دیگری می گیرد.

آبادیان در باره تولید متن با اشاره به اینکه اپیزودی کوتاه از نمایشنامه عطسه به نویسنگی مایکل فرین را می خوانده و از اینکه آدم ها به واسطه قرار گرفتن در موقعیتی به اسم حفظ بقاء ممکن است اصولی را رعایت نکنند، بر وی تاثیر گذاشت و به نمایشنامه ای کامل به نام «گذشته هر کسی به خودش مربوطه» تبدیل شده و آن را به گونه ای دیگر نوشته است.

 

وی می افزاید: در مسیر نوشتن متن داستان تغییر کرد و شخصیت هایی نیز اضاف شدند و کلا تغییرات زیادی انجام شد و پرداختی طنازانه نیز در این اثر وارد کردم و از آنجایی که قرار شد کارگردانی کنم، تلاش شده تا جنبه سرگرمی طنز کار نیز حفظ شود و این نکته که آدم ها برخی مواقع به راحتی در شرایطی خاص مواضع خود را تغییر می دهند، در قالب متن یاد شده پرداخته شود و فضای روسیه را به تصویر بکشد.

 

کارگردان نمایش «گذشته هر کسی به خودش مربوطه» در پایان خاطر نشان کرد: سعی کردم پرداخت محتوی این اثر مدلی از طنز باشد که خیلی اغراق آمیز نشود و بیشتر رئالیستی ادامه یابد و به سمت طنز موقعیت حرکت کند و به لودگی گرایش پیدا نکند که به مدت 60 دقیقه با چهار قطعه موسیقی زنده و حضور هنرمندان این عرصه در حال برگزاری است تا برای مخاطب حال خوبی را بوجود آورده و گوش نواز و چشم نواز گردد.

 

نویسنده، طراح و کارگردان: مانی آبادیان/ تهیه کننده: کمال علوی/ بازیگران: کمال علوی، مانی آبادیان، فاطمه احسانی، نگار علوی/ خواننده: حمید آرام/ پیانو و گیتار: ارشاک انوری/ کاخن: محسن دشتی/ دستیار کارگردان و مدیر اجرا: کاوه خواجه/ طراح گریم: فرزانه رادفر/ طراح پوستر و بروشور: محسن کامرانی/ تیزر: حسن نجف زاده/ نریشن: کمال کلانتر/ عکس: علی نگهبان/ مسئول فنی نور: حامد غریب/ منشی صحنه: زهرا قدومی/ مدیر صحنه: مجید امین زاده/ تدارکات: مرجان هاشمی/ اجرای دکور: اسماعیل اسکندری/ دستیار تهیه: سینا علیایی/ روابط عمومی: ملیحه یشکال/ هماهنگی: ابراهیم دهقانیان




مطالب مرتبط

نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس
نخستین گام بیست‌و‌هشتمین جشنواره‌ منطقه‌ای، محکم برداشته شد

نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی در جشنواره‌ تئاتر پارس

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس، پس از چهار روز ایجاد شور و نشاط فرهنگی و اجتماعی در شیراز و مشارکت حداکثری مردم در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی، امشب برگزیدگان خود را خواهد شناخت.

|

نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت
نگاهی به اجرای هملت، به کارگردانی آرمین حمدی پور

در جستجوی تئاتر در جستجوی هملت

نوید جعفری؛* آرمین حمدی پور از جمله کارگردانان های جوانی است که تمامی کارهایش را دنبال کرده‌ام. دیدن اولین تجربه هایش بصورت اتفاقی تا دیدن کارهای اخیرش بصورت عمدی ، تجربه جالبی است از طی شدن مسیری ...

|

«مختک» در شیراز اجرا شد

«مختک» در شیراز اجرا شد

نمایش «مختک» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد ارشاد، به مدت 10 شب در تماشاخانه استاد هودی شیراز به صحنه رفت.

|

نظرات کاربران