در حال بارگذاری ...

«هملر بیژنی» دو جایزه جشنواره تئاتر فجر را ربود

پس از اینکه «هملر بیژنی» نماینده تئاتر فارس از شهرستان فسا در چهار رشته به عنوان کاندید جایزه بخش صحنه ای جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد، توانست رتبه های برتر طراحی گریم و طراحی لباس را نیز در دوبخش جشنواره یاد شده کسب کند.

به گزارش تئاتر فارس، لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه برتر طراحی گریم به آژمان بیژنی نسب و فرزانه رادفر برای نمایش «هملر بیژنی» و همچنین تندیس و جایزه نقدی این بخش به محمد مسیبی برای نمایش «احتمالات» و لوح تقدیر و جایزه نقدی طراحی لباس به سارا حسین پور برای نمایش «ژولیوس سزار» و همچنین تندیس و جایزه نقدی این بخش به آژمان بیژنی‌نسب و نجمه زارعی برای نمایش «هملر بیژنی» اهدا شد.

 

داستان این نمایش، اقتباسی از هملت شکسپیر به نویسندگی یوسف شکوهی و کارگردانی آزمان بیژنی نسب می باشد. چکیده داستان: هملت توسط روح پدرش میفهمد که او طی توطئه ای کشته شده است. عمو و مادرش در این قضیه نقش داشته‌اند، هملت آشفته شده و در پی اثبات این قضیه است تا این که بوسیله گروهی انگلیسی تئاتری را ترتیب می‌دهد و در آن نحوه کشته شدن پدرش را به همگان نشان می دهد و ببراس عموی هملت در تکاپویی مستمر برای قتل هملت نقشه میکشد. این نمایش در فضا و فرهنگی ایلیاتی می باشد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران